Mina rutiner i stallet.

2010-08-19 @ 22:21:50
Nellie kommenterade & tyckte jag skulle skriva ner mina rutiner i stallet, ttack, för att ni kommer på saker åt mej när jag inte kommer på ngt att blogga om. :)

Först när jag kommer dit tar jag nog in dom, (om dom inte redan är inne.) eller om jag är i stallet med ngn så brukar vi typ slöa lite innan. Speciellt på vintern & det är kallt ute.
Först innan jag rider så borstar jag dom. -ofcourse- kratsar hovar, borstar man & svans, om dom är leriga brukar jag ta piggborsten annars tar jag först en "vanlig" borste. Sedan typ en puts borste.
Så sadlar jag, tar på hjälm & även ibland väst, byter stallskorna till tretorn. Så tränsar jag & rider iväg.
När jag kommer tillbaka tar jag av träns & sadel, hänger upp schabraket om det är svettigt. Borstar även då av dom & kratsar hovar. Ibland brukar jag även duscha dom. så tvättar jag av bettet, hänger in sadel & träns i sadelkammaren. Ibland om jag orkar brukar jag även smörja träns & sadel när jag använt dem.
Samma sak med nästa häst sen. ;)
Om jag är i stallet med någon tex. Ida,louise, tove eller ja, vem som helst, brukar vi fika oxå, om det finns ngt att fika på. Det gjor vi i stallets egna lilla fik. där dom säljer glass. ;)
Om jag är jätte länge i stallet & vet att jag kommer vara det brukar jag mikra en pirog eller ngt i mokron & äta emellan. Men efter som att vi har den känsten & betalar för det, mockar dom i stallet mina boxar, utfodrar maten, fixar maten, tar in & ut hästarna, så gör inte jag det. Såklart saknar ibland det pysslet & ibland är det jätte skönt.
Ofcourse är det kanske olika varje dag, men ungefär brukar det se ut så här. ;)  

Fick även frågan om jag brukar strecha (stavning?!) mina hästar & där är svaret nej, för jag vågar inte göra det om jag skulle råka göra fel. Men ibland kommer det en massör som brukar gå igenom mina hästar. :)

Blev ett väldigt långt inlägg, så nu har ni något att läsa. :)
Kommentarer
Postat av: ellen o stina

Amelia. ([email protected]) om Cherie, forever in my <3:

vart har ni henne på annons ngn stans? :/



svar: blocket.se

2010-08-20 @ 08:03:02
URL: http://poonyriders.blogg.se/
Postat av: Nellie

Tack. Alltid kul att veta hur andra gör.

2010-08-21 @ 11:49:24
URL: http://nellieberntsson.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0