Stallet-igår (6-8)

2010-08-07 @ 22:00:03
Igår var jag i stallet från 09:00-21.00 ( 12 timmar)
Jag hade riktigt jävligt roligt, först körde jag,Louise,Louise & Alexandra gymkana.
Riiktigt mycket skratt där kan jag säga. Sen skulle Louise hem så jag, Louise (2) & Alexandra skrittade en liten runda. Då skrittade Louise (2) Tamme fan (ja, det är så han heter.) Jag & Alexandra red två Princeze Gold,
mysigt värre. När vi ridit klart snackade vi massa, allt från himmel till jord. + spelade kort inne i "cafét."
Efter ett tag kom mamma till stallet med nybakad sockerkaka, så vi fikade på den & blandade saft.
När vi fikat klart & Tamme torkat efter en skön dusch tog vi ut han & jag var lite fotograf, bilder kommer kanske någon dag när Louise skickat dom. Så fick jag iden att vi skulle cykla ner till stora hagen med fälen & mammorna i, för att fota dom, så vi gjorde det. Två föl + två mammor. Säger bara en sak, sjuukt söta!
Efter ca en timme cyklade Louise hem, så jag hjälpte Alexandra att packa då hon idag skulle åka hem, hon är ju sommargäst i stallet. Helt plötsligt dök Louise (1) upp i stallet igen, så hon & jag snackade med Alexandra medans hon packade. Så kom hennes familj & hämtade henne & hästarna, usch, vad tråkigt nu åker snart alla roliga. ;(
När alle åkt städa jag mitt skåp+låda & Louise var så snäll & höll mej sällskap. + så gjorde vi liite busiga saker. ;) Louise frågade sen om hon fick låna en ponny att rida medans jag red Julia, hon frågade såklart Marie. Ofcourse fick hon det, så snäll som Marie är. Så hon & jag red i paddocken, jag gick igenom båda Programen, vilket gick jätte bra. När vi ridit klart, duschade vi Julia så ställde vi upp henne i gången. Klippte av svansen typ 15 cm, vilket var behövligt. Louise flätade den så den skulle bli lockig. I en timme & 40 minuter försökte jag knoppa, gick det bra? NEJ. Jag suger på att knoppa. Tillslut blev dom okej, inte bra men okej. Vid sju skulle Louise hem så jag blev kvar själv.Men det gjorde inte så mycket. Jag smörjde, sadel + träns. Satte på nummerlappen, bytte pannband. Sen kom Barva så jag red henne oxå, mer i nästa inlägg. Sen blev det hem & käka. Långt inlägg men det får vara min förlåtelse för dålig uppdatering. Har ni läst allt detta orkar ni kommentera oxå. Kram. [hjäärta]
Kommentarer
Postat av: Sanne tegvall

Hej Amelia :)

Du har din häst uppe på äpplerum va? Finns det någon häst där uppe som heter Jassione eller jassi? :)

2010-08-10 @ 12:51:54

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0