Vindens Love Potion- 3 / 8

2010-08-03 @ 14:04:56
min data är så himmla seg, guu vad trött jag blir på de. -.-
- - -
Mats träning-sommarkurs. Dag 2, Lydnads hoppning.
Det gick jätte bra & putte var inte alls lika pigg idag som han var igår, men det har nog lite med träningsvärk att göra.  Vi körde även idag upphöjda travbommar & det gick mycket bättre idag. Sen skulle vi hoppa i en orm. Det gick jätte bra, förutom att putte i början, ville springa iväg hela tiden. Men jag fick han lydig till slut. Som ni ser på bilden började vi i trav mot första hindret, landade sedan i galopp vända vänster upp mot nästa hinder. Sedan en båge tillbax på hindret vi hoppade först. Vända en båge mot höger på nästa & sedan höger på sista. Det stod en Serie -som vi kommer till sen- På andra sidan padocken så man var tvungen att svänga ganska snävt, vilket var meningen.
[mobba inte bilderna, jag gjorde snabbt i Paint + jag är ingen konstnär. ;)
bana 1
När vi var klara med det, gick vi vidare & Mats la till lite.
Vi gjorde likadant med ormen, men efter sista skulle man sen svänga upp på ett räcke med en "regnbåge" under. Men Putte brydde sej inte om det. Utan han hoppade så j*vla fint.
Efter räcket skulle vi hoppa tvåan & sedan upp på en oxer med vatten matta. Brydde han sej om den? Nej.:)
Han var värkligen jätte fin idag & hoppade utan att ta i för mycket. Men han trodde det var omhoppning efter som det blev ganska snäva svängar, så han ville dra iväg, han tyckte det var jätte roligt.
bana 2
Sen blev det serien, som jag snackade om. Det tyckte min häst värkligen var roligt.
Först var det en studs in, sen ett galoppsprång till en oxer. Vidare med ett galoppsprång till ett räcke & sedan ut på en studs. Shit, Putte gick värkligen kanon på den. Inte för fort inte för sakta, Perfekt.
bana 3
Det var jätte roligt.
Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0