hur jag ska göra..

2010-12-22 @ 00:29:04
Imon ska mamma till kalmar, kanske. & om hon inte ska det, då ska jag till stallet & skritta båååda! Åhh, vad kul det ska bli. Längtat & längtat. Saknar mina hjärtan, saknar att rida & saknar... Ja, allt som har med dom att göra. Har ju inte sett dom på flera dagar!
Sen tänkte jag berätta hur jag lagt upp det.

Kommer säkert bli ändringar, men såhär ser det ut just nu!!
Först ska jag skritta dom i ca 4 dagar. Sedan då på lördag börjar jag med jogg. Så kör jag skritt/jogg i 4-5 dagar. På nyårsafton blir det första gången med galopp. Inte mycket, men lite. Lär ju vara skit pigga & glada! Sedan lite galopp i ca 3 dagar.
Sedan blir det att starta 'riktig' träning igen. Den 15-16 blir det 'komma igång' träning nere hos min tränare. Kommer inte tävla någonting på hela januari (det är så fruktansvärt kallt & är bara onödigt då det sliter extra mycket på hästen, INGA tävlingar här inte!) Inte heller i början av februari. Runt mitten/slutet av februari kommer vi kanske åka på någon.
Kommer börja med att hoppa LC/LC eller LC/LB. Alltså starta med någon lokal, med låga klasser. Bara för att komma igång & få en bra start. Sedan får vi se vad resultatet blir på dom starterna. Blir det bra, kör vi igång & åker nästintill direkt på nästa. Annars väntar vi lite & åker senare igen på lågt.
Med julia kommer jag inte direkt sätta upp något 'där åker vi dit & där åker vi dit'. Utan vi åker på det som passar & hur vi känner.

Jag får inte gå för fort fram..
Det gör jag ofta & vill mer än vad jag klarar. Så jag kommer försöka att lägga upp saker jag klara med BÅDA hästarna. Inte vilja för mycket, utan köra på det vi klarar! & inte stressa upp i klasserna.

Tillsammans, kommer vi fixa allt! ♥

Ja, jag gillar bilden!
Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0