stalldag med tezz.

2010-12-27 @ 19:53:51
Säger inte rubriken allt?
Nej, men drog som sagt till stallet med tezz idag. Hade jätte kul & massa bilder blev det. men dom får ni inte se idag för om jag ska vara ärlig är jag för trött & tjurig. Blev det nyss då jag märkte att det snöade. haha.
KUL!
Vi skrittade ut en runda. & idag var en sådan dag då min häst hade massa spöken i huvudet. Då vill han inte gå någonstans för det ALLT & ALLA kommer ju attackera & äta upp honom.
Antingen så står han bara fast i marken & igronerar allt jag gör. Jag överdriver inte ALLT.

Eller så slänger han sig åt sidorna& backar. Då menar jag inte att han backar ett/två steg, nej, det är typ flera meter som han backar.

Eller så blir han så sur att så fort jag gör någonting så sparkar han & stegrar rakt upp i luften. Det är värst!
Man kan ju tro att han bara är en liten ängel, det är han, men han har ett jävla humör! Sådan ryttare sådan häst...? ;)

Vid sånna tillfällen får man verkligen inte ge upp! Det är det värsta man kan göra just då. Låta dom vinna. & kan säga att jag är ingen sån som ger upp. Vet inte hur många gånger jag ringt mamma gråtandes för att det inte går. Men jag har aldrig vänt om & skitit i det. (Jag & ida har stått i flera timmar & försökt. Jag lovar, efter ett tag går dom!)

Idag var en 'Jag har fastnat i marken' dag. Men vet ni? Jag älskar han lika mycket ändån!
Jag & täss klarade det, idag var ändå inte en sån hemsk dag. Det var mer typ ett steg fram, stanna kolla sig om, ett steg fram osv...

Så städade vi lite också. Duktiga tjejer!
Puss.
Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0