galoppen .

2010-07-15 @ 21:25:15
Idag red jag Barva igen. & som sagt går det bättre för varje gång. Idag överaskade hon oss alla å fattade rätt galopp på en gång. Hon utvecklas värkligen för varje dag. Hon har även blivit mjukare i båda varven i både skritt å traven. Galoppen måste vi värkligen jobba på men vi kör på lungt, hon är ju faktiskt bara bebis. Jag rider henne i ungefär 30-40 minuter bara för att hon är så ung+ så måste vi bygga upp konditionen lite först. Men på bara dom minuterna märker man skillnad. Nu har hon även brörjat testa mej, vilket jag tycker är roligt. -Hatar att bara åka runt å hästen gör precis som man vill...- Så som stanna/vägra gå, bocka & sådära små saker. ;) Buusen.
Nu ska jag gå ner ta en kakbit & sätta mej å läsa. Typ det jag har gjort heela dagen. Fast jag sov typ bort hela dagen, sov till klockan halv 2 -.- haha.
Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0