-

2010-09-18 @ 11:17:51
Jag vill bara säga några ord. Eller flera faktiskt.

I ridsporten handlar det inte alltid om vem som rider bäst utan vem som ar dyrast häst,utustning, snyggast transport & allt det dära. Den som vinner är ibland den som faktiskt har KÄMPAT för att nå dit, vissa blir glada för att dom är nolla & vissa blir besvikna för att dom inte vinner med tillräkligt många hundradelar. Det är sjukt.
Det finns dom som kämpar & dom som köper framgång. Men alla har inte råd med en häst för 100.000 spänn & det finns folk som har hästar över det med.
Det är väl roligare att känna att man kommer uppåt tillsammans? än bara sitta & åka uppåt?
Jag vet många som "åker" häst & jag vet oxå folk som rider häst.
När man har varit på tävlingsbanorna i några år vet man hur det är där.
Man blir så glad när nån rider förbi & säger "lycka till." "vad fint du red." "grattis."
Men det är inte ofta, men det händer & kan inte alla bli så mycket hyggligare? Det är väl mkt roligare?
Nog om ryttarna. Inte alla men det finns dom mammor & pappor som sitter & snacka skit om folk, för att det går bättre för dom än deras egna ryttare. Går det bra för deras barn då kan dom vara toppen trevliga, går det däremot bättre för en själv än deras barn då går det inte äns att säga hej. är det rätt? -No way.
Det finns ju även mammor som faktiskt hjälper än, svarar på äns frågor & bryr sej om det går bra eller dåligt.
När det går dåligt för än kommer dom fram & säger vad man ska tänka på till nästa klass, inte på ett kränkande sätt utan ett hjälpande. Medans andra " usch fy fan du sätter han ju fel & blablabla". Kul ätt höra? nej. Hade ju varit bättre & säga lixom "det blev ju lite fel där så nästa gång kan du ju tänka på det blablabla." På ett hjälpande sätt.
Nu ska jag inte dra spya över alla ryttare & mammor utan jag ville bara säga det. & det finns ryttare som värkligen kämpar & ni ska ha en guldstjärna för det.

Tror ingen läser allt men ja, jag behövde skriva av mig detta.
Lycka till nu allihopa! :)
Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0