Vindens Love potion-4/9-TÄVLING

2010-09-06 @ 15:40:01
Blev bara en klass, tydligen så var reglerna ändrade om kval till avd.A för 6-åringar.
LB:
Han var ovanligt lugn, långtifrån att vara slö men ändå inte "putte-pigg", men jag tänkte inte så mkt på det.
På framhoppningen hade han inte alls det dära flytet han brukar ha. Hoppade krysset några gånger i trav för att få han mjuk & földsam, sedan rullade jag över på det i galopp ett par gånger, då försökte jag få han att byta galopp i språnget. Det gick väldigt bra. På räcket & oxern hade han som sagt inget flyt. Menmen, in på banan.
Ettan känndes piss, tvåan oxå. Sedan efter trean fick han igång galoppen. Så resten av banan var ju helt okej, förutom sista. Då jag hade fått höra att den var jätte farlig & att massa ahde stannat på den. Så jag satt ju & tänkte på det. *inte stanna, inte stanna, tänk om han stannar.* Även om jag vet att han inte stannar, om inte jag tänker det. Han är väldigt känslig på vad jag tänker och om jag blir osäker blir han oxå det. Så ett stopp där.
Mitt jävla fel. Snälla, förklara aldrig hur farliga hindrerna är. Jag blir bara mer närvös då & det klarar inte min ponny. Tack.
Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0