Vindens Love Potion-min egna prins.

2010-09-19 @ 23:24:11
Vart ska man börja?
Vår tid tillsammans:
Första provridningen jag kunnde knappt rida honom, han bara sprang typ. Då var han 5 år. Jag visste inte hur han fungerade eller någonting. Andra var lite bättre då hoppade vi på ett räcke. I slutet var det lite över en meter. Det behövdes inte mer än så förens vi bestämmde oss för att ha han på lån i ett par månader.
Så måndagen den 27/9 lastade vi på honom & körde till hans nya hem- äpplerum.

Någon vecka (tror det var ca två) efter det skulle det vara ridläger i äpplerum & samma dag som första dagen tyckte dom jag skulle vara med. Så ja, det blev bara så. Kom ihåg att vi skulle gå över ett dike (stavning) & putte vägrade gå över. haha.
Klicka på bilderna för större.
Bilder från ridlägret & ja, ni ser hur det såg ut. x) & sitsen på bild 2 är ju hemsk! Tur att sånt oxå bli bättre. :)
Sen flöt allt på, vår första tävling var i Torestorp. LC-LB unghäst klass. Jag ville igentligen ta LC-LC men var tvungen att kvala honom till 5-års championatet.;)
[klicka för större]
Första klassen ett pet på sista (sista bilden) & i LB:n var vi nolla. :)
Sedan kommer jag inte ihåg om vi var på ngn mer tävling innan 5-års chamionaten.
Iallafall, det var i falkenberg. Det gick skit. Dommarens kommentar "mkt bra galopp, vinner mark. stort kraftfullt språng, bra benteknik och ryggverkan, god spänst. ngt obalanserad."
Men vi rev allt, typ. Jag var inte nöjd över mig själv.
[KLICKBARA]
Efter det hade han lite vila & sedan var vi igång. Vi tävlade lite & petade väldigt mkt. Alltid var det mitt fel då jag blir osäker. ( 3 år med en stoppande häst sitter kvar.)
Under ölandshoppet kvalade jag klart honom till AVD.A vilket var jätte kul!
Hoppade alla tre dagar. Fredag- LC-LB Lördag LB-LB Söndag LB. Jag tror det var så iaf.
LC- 0 fel LB- 4 fel (ett pet) LB- 8 fel (två pet) lb-0 fel lb-0 fel.
Efter det tränade vi & hade massa kul! Så åkte vi på vår första tävling i avd.a. På kalmar häst sportklubb.
GICK JÄTTE DÅLIGT.
Sen åkte vi till Börjes cup, grymt rolig tävling! Där gick det super bra. Där gjorde jag min första dubbel nolla & placerade mig som nummer 11 av 92 starter!!!!!!!!
börjes cupdarlinghjärtatawwwiejagälskardejborjes 1börjes 2börjes 3
Så har vi varit på lite andra tävlingar.
Typiskt putte:
Han har ofta mat hängande utanför munnen, så sjukt gulligt!

& så har han ofta hängande underläpp som ni oxå kan se på bilderna.
Han ska oxå tugga på allting, typ som jag har en mössa & så tar han tag i den & "kastar" iväg den. Om ni fattar? Det gjorde han när jag hade mössan på. Han tog idag en hovkrats (med munnen) & drog den på väggen. Haha, han är så jävla underbar! :')
Vi har haft över ett år tillsammans & jag ångrar inte ett skit. Varken våra motgångar & absolut inte våra framgångar. Jag hoppas vi kommer ha många roliga år tillsammans. Med framgångar & motgångar, man lär sig på sina misstag. & vi ska kämpa, vi ska ta oss till toppen.
Du får mig känna mig levande & lycklig. Min känsla till dig är obeskrivlig!
Jag älskar dig & det vet du!


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0