Min söndag.

2011-04-11 @ 15:48:11
Okej, ni kommer aldrig förstå vilken sjukt jobbig men underbar dag samtidigt jag har haft. Ska försöka berätta...
.
Först började det riktigt bra, åkte ut till stallet, borstade & allt sånt. Så skulle vi börja lasta, han bråkade lite så i början. Men vi tänkte inte på det, han brukar lixom hålla på lite.
Så efter cirka 40 minuter får vi även hjälp men nej, det går inte. Han ställer sig rakt upp, drar iväg, sparkar & ja, försöker få oss att bli rädda.
Efter ca 2 timmar tänkte vi testa med träns. Potion brukar alltid öppna munnen själv så vi tog grimman över halsen & tränsar, men mitt i allt så drar han iväg & sliter sönder hela tränset & där bröt jag ihop.
Satte mig ner på marken skrek/grät så att tårarna bara flög åt alla håll.. Försöker ringa en vän, men hon svarade inte.
.
Efter sedan en halvtimma, ungefär så går han på. Alltså har vi försökt i mer än 2,5 timmar, men vägrade ge upp & låta honom vinna.
Vi fick låna ett träns av ägarna i stallet vi hade Potion i & det var även dom som hjälpte oss. <3
Kom så klart sent till tävlingen, vi fick flytta bak min start till sist & ändå hann jag bara att hoppa räcket två gånger & en på oxern. Men då blir det ett missförstånd så vi hade typ rivit hela hindret.
Missade även bangången så jag hade bara gått igenom banan från läktaren samtidigt som jag satt & grät.
Martingalet vi köpt dagen innan var helt värdelös & ena remmen åkte upp så den tappade sn funktion. Dessutom gick stövlarna sönder helt.
.
Ingen fram hoppning, ingen martingal, söndriga sövlar, lånat träns.. Ni kan ju förstå hur jag mådde. Ville bara åka hem & stryka mig. Vi hade en tanke på det men nej, jag ville på något sätt inte heller bara åka hem.
På väg till tävlingsbanan grät jag lite till.. Mamma & jag pratade om att känns det inte bra inne på banan, jag glömmer banan eller något så ska jag utgå.
Går in på banan med inga förutsättningar alls, bara lixom komma ihåg banan. & allt passade, vi blev nollade!
Grät ännu mer för att vi blivit just det, NOLLA! Jag startade sist & för även sedan hör att jag vunnit!
Kan ni gissa vad ja gjorde då? Jo, jag grät! Förstå känslan efter den morgonen & sedan vinna!
.
Fick en blå gul rosett, ett täcke & en sjukt underbar känsla! <3
.
Sedan andra klassen blir jag utsluten, men han slog i ena bakbenet i det andra så benskyddet & allt bara flög. CPCPCP, menmen, jag bryr mig bara om första klassen. Det var höjdpunkten av dagen.
.
Tack alla som hjälpt mig & ni som kom idag för att kolla på mig, det betyder guld!

Prinsen.
Ja det är min nosgrimma & bettet, men det var det enda som var helt..
-
Nu ska vi verkligen ta tag i våra problem, såsom lastningen..
Kommentarer
Postat av: charlotte

Har du prövat att göra det som dom gör i Ponnyakuten? :)

Kram

2011-04-11 @ 21:22:24
URL: http://barachalle.bloggplatsen.se
Postat av: elin

fin blogg



allt bra med dig ? :)

2011-04-15 @ 02:07:50
URL: http://hestoponny.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0