uppdateringen låg, varför?

2011-04-27 @ 21:04:54
Jag vet att jag inte uppdaterat sedan igår, enkelt svar.. Jag har varken orkat eller haft tid.
Igår var jag först ute med Andrea i fyra timmar, vi joggade, solade, badade benet mm. Riktigt mysigt!
Sedan åkte jag ut till stallet med mamma & hon gick med Julia samtidigt som jag red Potion. Vi gick/red till backen där jag klättrade med Potion.
Det gick jätte bra & han bråkade ingenting. Antingen var det för att mamma gick med eller var det för att han helt enkelt märkt att det inte ger honom någonting.
.
sedan gick jag till Samuel vid halv ett & kom hem runt halv 3. Kollade på film men han, Alex, Peggen & Anton.
Idag hade jag ingen ork att sitta vid datan, eller egentligen ingen ork till någonting. Hade varken ork eller lust till att ens gå upp från sängen.
-Varför? Jo, för mitt hjärta åker kanske i maj. Eller det är rätt säkert att Julia åker i maj. Till en liten familj som vill ha henne på foder för eventuellt köp.
.
Tog i alla fall mina sista krafter & åkte till stallet med Tezz. Hon fotade när jag red potion & så. Skulle varit på promenad med Julia också men allt tog längre tid än tänkt då vi hade massa & snacka om. Kom hem vid halv nio, käkade lite & ja, nu sitter jag här.
.
Som ni kanske kan förstå mår jag inte så bra, har ju faktiskt haft henne i 6 år & ja, att lämna henne kommer vara sinnersjukt svårt.
Men kommer ha en riktigt bra vän vid min sida så jag kommer väl överleva..
.
Fick även en fråga om vad jag & Potion hade för problem..
Har ju skrivit om det många gånger men han är i alla fall en ponny med väldigt mycket humör & är dessutom inne i en trotsperiod. Han bråkar alltså när jag är ute & rider och vägrara helt enkelt å gå då gör han bland annat stegrar, gör luftsprång, bockar, kickar & ja, gör allt för att jag ska bli rädd. Nej, han lyckas inte. ;)
Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0