Dag ett- en del av min barndom

2011-12-09 @ 01:18:56
Jag var aldrig särsillt mycket för att kolla tv, sitta ner och ta det lugnt. Som liten skulle jag alltid vara överallt, skulle alltid göra allting och var raka motsatsen till mina två bröder (vi var dem ända barnen då)
Någonting som därimot alltid tagit en stor plats i mitt liv är hästar och ridning. Redan som väldigt liten fastnade jag för dessa djur och som fem åring började jag på ridskola (mamma övertalade dem som hade ridskolan att jag inte var så mesig, deras kommentar var "hon är för liten och kommer aldrig klara det").
Men vem var det som satt på en skenande häst, trillade av, borstade av sig och sa surt "luft upp mig igen!" som 5-6 åring? Vem var det som alltid ville rida dem största hästarna? Vem var det som alltid ville hoppa högts på hopplektionerna?
Jag blev väldigt fort den där "lilla amelia", "maskoten" lixom. Åh, vad jag saknar att vara liten och se upp till alla 'stora tjejer'. Inte för att jag inte gör det nu men ni förstår skillnaden? Då man bara kunde le så var man allas favorit ;)
I alla fall, så några år senare fick jag en foderponny en liten shettis som jag hade så himlans roligt med! Efter att hon fått hosta så hyrde vi en annan shettis. Men han gick inte att rida tillslut, han bara stod på stället och stegrade. Efter att sökt egen B-ponny väldigt länge hittade vi Julia. Ett par år senare kom även potion in i bilden, där imellan har jag ridit x antal ponnysar åt andra. Visste ni att jag faktiskt har tjänat/tjänar pengar på att rida andras hästar..? ;) & jag skulle aldrig be om att få betalt.
Det jag vill komma fram till är att hästar och ridning har varit en del av mitt liv så länge jag kan minnas, så det fick bli inlägget till rubriken!
Får se vad som dyker upp imorgon...? ;)
-Kan inte sova pga blåsten, kul liv!-
Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0