vara elak mot någon annan?

2011-12-05 @ 16:42:15
Antar att ni redan sett videon på youtube, den som alla skickar runt på bloggar/facebook/osv. "Whats goin on... -Jonah Mowry."
Om den nu är falsk eller inte så fick den och alla videor som folk lagt upp till honom om deras historia, så fick den/dem mig att tänka till. Vad gör vi människor mot varandra egentligen? Vi kränker andra med mening, bara för att såra.
DET ÄR HELT SJUKT!
Nu ska jag inte säga att jag aldrig varit elak mot någon, för det vet jag att jag har varit och det finns ingen som aldrig sårat någon. Det spelar ingen roll om det var med mening eller inte-alla har någongång sårat en annan människa. Men jag skulle aldrig gå fram till någon och säga någonting elak till han eller hon. varför skulle jag? Vad får jag ut av det? Inte blir jag snyggare av att säga till någon att den är ful.
Vi människor är äckliga varelser, hur mycket förstör inte vi egentligen? Jorden, djur, saker och framför allt oss själva.
.
Det skär i mig att se någon må dåligt, det skär i mig att se folk behandla djur illa, det skär i mig när någon är elak. Jag får dåligt samvete när någon säger någonting elakt mot en annan.
* Den där tjejen som är "jätte fult sminkad", hon står kanske varje morgon i flera timmar för att försöka få det att se bra ut.
* H'n som inte kan någonting, vem vet vad den har för problem/svårigheter.
*"pluggisen" kanske en dag vill bli någonting stort och nå sina drömmar, h'n är väldigt mycket "coolare" än de som sitter och röker bakom skolan och inte vet mer än vad "skolkning" betyder.
* "glasögon ormen" behöver troligen glasögon & vet ni? Det är fett snyggt men ett par snygga glasögon!!
*Hon som är "ful" -Det finns inga fula människor, bara dem som inte är din smak.
Nu tog jag bara ett par exempel, det finns oftast en anledning till att folk "är som dem är" & alla är perfeka, precis som dem är. Right? Jag hatar att höra folk stå och snacka skit- speciellt när dem inte vet bakgrunden till det hela.
.
Hur fan kan man bara stå och lyssna på all skit som sägs varje dag? Dessutom, som att det inte räker med ord, så finns det så himlans mycket mer. Slag, starta falska rykten, internet, kroppspråk, blickar, grimaser, tystnader-listan kan göras äckligt lång.
jag avslutar nu inlägget med ett par saker jag skulle uppskatta att ni gör varje dag denna vecka:
Krama någon du tycker om, ge en komlimang till en person & le till någon du ser är ensam.
Puss på alla er ute i "mellan-mjölks-sverige-vi-som-inte-vågar-sticka-ut-och-måste-tycka-som-alla-andra" & så klart till er ute i alla andra länder!
Sedan finns det alltid ett par änglar ute i vårat svarta samhälle.

Peace'
Kommentarer
Postat av: Isabell

Fin blogg!



Följa varandra via bloglovin? :)

http://www.bloglovin.com/blog/3170802/isabellpetrusson

2011-12-05 @ 16:56:32
URL: http://isabellpetrusson.blogg.se/
Postat av: Ellen Dellen Puff

Så sjukt rätt. Du är grym hjärtat, och du ska inte ha dåligt samvete för att någon annan är taskig.

Jag är sjukt glad att jag träffat dig, du är galet bra. Puss!

2011-12-05 @ 17:25:15
URL: http://ellenstavlingsblogg.blogg.se/
Postat av: Sara Carlsson

sv: japp :)

2011-12-05 @ 21:59:48
URL: http://carlssonpataket.se

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0