hm...?

2011-02-19 @ 11:30:20
Bara för att jag inte rider varje dag, betyder det då att jag inte älskar mina hästar så mycket som alla andra?
NEJ. Verkligen inte. Nu ska jag inte säga att jag älskar dom MEST, mer än alla andra. För jag antar att dom flesta som har häst älskar sina. Men mer än jag älskar dom, kan jag inte göra. DOM ÄR ALLT.
.
Sedan julia skadade sig, för några år sedan.. Då red jag i ur & skur, ridhuset, ridhuset,ridhuset. Ja, det gick ju inte att rida någon annan stans.. Aja, efter det, så blev mamma me r bestämd.
Vi snackade om detta igår..
.
Mamma är mer bestämd nu om att jag inte ska rida när det är -100 grader. Varken hon eller jag vill ha skadade hästar.. Oftast när jag inte har ridit någon dag, så är det mamma som har sagt att jag inte ska åka dit.
.
& det här med julia..
Jag vet att hon inte rids olika mycket som hon borde. Men vet ni känslan när man rider, man får dåligt samvete för att man känner sig så stor. Egentligen är jag inte så jätte stor, det säger alla, men jag känner mig så stor på henne. Det är ingen rolig känsla.. & ibland när mamma jobbar, hon är hemma runt halv sju. Då åker jag ut efter det, är där runt sju & då är jag inte klar med putte föräns runt nio & då kan jag inte rida julia också.. Det går inte.
.
Jag letar lite smått efter någon som kan komma & kanske rida henne några gånger i veckan.. Kanske hyra ut henne, men både jag & mamma tycker det är sjukt jobbigt så ingen annons har kommit än..  Men jag vet att jag inte kan ha det såhär. För när jag bara hinner rida en, då väljer jag putte i första hand för det är ju han jag satsar på & tävlar med.
Så klart älskar jag båda exakt lika mycket.
.
Jag hoppas ni förstår, hästarna kommer alltid i första hand. Dom är mina allt, utan dom, är jag ingenting.

My big love. ♥
Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0