ångest,ångest,ångest...

2011-01-07 @ 00:08:21
"Tänk att varje dag blir jag en dag äldre. Varje dag kommer jag en dag nämre döden. Eller gör jag det? Jag kanske istället för varje dag kommer närmare det verkliga livet? Jag är tretton år, tretton små år, jag har knappt börjat leva än. Ändå har jag sådan ångest, varför? Jo, för jag vill verkligen inte dö. Jag vill verkligen inte förlora chansen. Jag har, som många inte har, fått chansen att få leva livet. Och jag ska ta vara på det. Jag ska göra det bästa jag kan av det lilla liv jag fått. Eller lilla & lilla, egentligen har jag ett ganska stort liv. Det har vi ju alla.
Jag önskar alla också hade haft samma förutsättningar. Jag har egentligen väldigt bra, men det är inte alla som har. Tänk på dom som varje dag måste kämpa för att få mat & vatten. Dom som önskar att dom hade en vän att snacka med.  Varför sitter jag då här & klagar över att jag har ont i mitt finger? haha, skrattretande!
Jag ska försöka se allt med andra ögon, se hur sjukt bra jag har det. För jag har ju egentligen det. Sjukt bra! & dom flesta som läser detta tror jag nog också har det. Jag säger inte alla, utan dom flesta. För ni har ju en data. Har ni en data så antar jag att ni får mat varje dag. Bara det är ju något stort. Det finns ju faktiskt dom som inte får mat varje dag..."
Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0