Inlägg 6- min idol.

2011-01-31 @ 10:02:00
Min idol, ja vad är egentligen en idol?
För mig är det en tjej, en ryttare, som alltid är glad, inte kollar ner på andra för att det går sämre för dom på tävlingar, en som alltid är snäll & inte tjurar för minsta lilla.
Jag känner en ( & det är jag riktigt stolt över.) Hon får en alltid att skratta efter att det gått skit dåligt en runda, hon sprider sån glädje. Jag vet inte hur många gånger hon fått mig att skratta efter en utvägran med julia, när jag mådde som sämst.
Hon är 11 (?) år iår & hoppade förra året SM på sin B-ponny.
Jag vet inte hur många hästar hon rider varje dag, men det är galet. Hon fixar allting själv & inte fan klagar hon.
Hon skyller aldrig på  hästen om det gått dåligt & hon är lika glad när hon kommer ut från banan som innan, även om hon vägrade ut sig "Det gick ju bra till det hindret!"
Hon kämpade till sm, hon fick inte den dära hästen som redan gått det 100 gånger, nej, hon fick en liten het ponny, som hon fick kämpa med dit & hon klarade det.
eller, hon har aldrig haft någon färdig ponny, hon har alltid ridit svåra ponnysar, men hon gör det riktigt bra! Hon förstår inte själv hur duktig hon är & hon skryter aldrig.
Hon kör på & peppar alltid alla andra. Hon kommer till tävlingar med bruten arm, rider & placerar sig. Säger inte bara det vilken kämpe hon är?
Hon bryr sig inte om hur man ser ut, vad man har för utrustning, hur bra/dåligt det gick hon pratar alltid med mig endå (Det är inte alla som gör.)
Ölands ryttarförenings stolthet.
Detta är min idol.
-Vida.
tjejen, du kommer bli något stort!
Kommentarer
Postat av: felicia

hah känner du henne? vad kul xD hon kan komma sjukt långt :O kan be henne kolla på det här inlägget vettja ;) puss<3

2011-02-06 @ 20:50:08
Postat av: felicia

hah känner du henne? vad kul xD hon kan komma sjukt långt :O kan be henne kolla på det här inlägget vettja ;) puss<3

2011-02-06 @ 20:51:02

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0