mina passioner-inlägg 4

2011-01-12 @ 16:13:43
Efter som jag bara har en så får det bli Min passion.
& det är verkligen det jag brinner för, det är det jag vill göra. & det är blandannat det jag lever för.
-Ridningen/hästarna.
Egentligen har jag ridit hela mitt liv men började 'seriöst' på ridskola när jag var fem. & sedan dess har jag alltid haft någonting att rida. Ridskola, 'foder'ponny, tillridning, egen & ja, vad jag nu har haft... Jag har ridit alla sorters känns det som. Pigga, slöa, busiga,obusiga(?), snälla,envisa, tjuriga, glada, ja, det mesta helt enkelt.

Jag har alltid varit en tävlings människa & vill jag någonting, då gör jag allt för att komma dit. Jag är ingen sådan som hoppar av för att det går dåligt, nej, jag kör på tills det går. Ge upp? Nejnej, det finns inte för mig. Även om man ibland kanske har tänkt den tanken. Men då blir det ju bara jobbigare sen!

Just nu har jag två egna, en b-ponny & en c-ponny. Som ni läst väldigt mycket om i bloggen.
Den minsta heter julia & henne har jag haft i ca 5 år, dock är våran resa snart slut & detta är vårat sista år tillsammans. Sedan är jag alldeles för stor & gammal....
& den lite större heter vindens love potion men kallas för putte, han har jag haft i ca ett & ett halvt år, men har många kvar!

Jag fick aldrig den dära gratis biljetten till Sm & har aldrig haft någon enkel resa. Mina ridår har verkligen bestått av blod, svett & tårar. Men om jag hade haft den dära enkla ponnyn som hur lätt som helst hade tagit mig till SM, hade jag då varit sämre eller bättre? Jag tror att jag varit sämre. För sammtidigt har jag ju lärt mig så mycket. Helt sjukt mycket.

Jag kommer alltid att kämpa, tills den sista dagen, kommer jag kämpa. Kämpa för att bli något stort.

'Putte' vänster, julia höger.
Hjärtat, tills mitt hjärta slutar slå, ska jag älska dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0