åker bort en vecka med min bebis

2011-07-22 @ 01:03:03
Om en vecka och 3 dagar åker jag till Skåne med Potion.
Vi ska på ett ridläger, eller nä vill mer kalla det träningsläger. Det är för ryttare på LA/medelsvår nivå (dock måste dom ha ändrat för när jag "anmälde" mig så stod det LB/LA men skit samma) kopierade det som stod på deras hemsida det förklarar bättre än vad jag kommer göra om jag försöker med det. ;)
.
"För etablerad lätt A/medelsvår ryttare med ambitioner att
avancera. Ni kommer att tränas målstyrt av elitryttare/tränare.
Passen varvas med teori för tävlingsryttare med allt från foderlära,
banbyggarteori, mental träning mm.  Jump Camp A tar endast emot ryttare med egna hästar.
Rekommenderad ålder från 13 år. Under Camp A har vi glädjen att få ekipage både från SM-2010 och GP-ponnyfinalister 2011 som camp-deltagare! "
.
Visst låter det kanon? ;)
Dock kan jag säga att jag är nervös- riktigt jävla nervös. Visst, jag har alltid åkt på läger med Julia. Var borta 10 dagar för några år sedan med henne helt själv. Men detta känns annorlunda, där var det blandat med alla nivåer. Nu kommer det vara med ryttare som tävlar på samma nivå, ryttare jag skulle kunna möta på tävlingar. (ja, detta var ju så klart anledningen till att vi valde detta läger, men ni förstår hur jag menar)
Rädd att bli "ut klassad" och att jag hela tiden ska jämnföra mig med dom andra.
Men antagligen kommer jag att ha så jävla roligt och lära mig sjukt mycket tillsammans med Potion. Jag kommer lära mig en massa, han kommer lära sig en massa och framför allt vi två tillsammans som ett ekipage.
Men jag är ändå nervös.
.
Där kommer det även att vara olika gästtränare, bland annat Maria Gretzer. Hur coolt lixom?! :D Läs mer under.
Även här kopierar jag och klistrar in.
.
"Maria Gretzer, gästtränare Jump Camp A 2011.Vår fd förbundskapten har bla varit sexa i  OS och var vår första svenska ryttare som vann en världscuptävling. Maria är en suverän tränare som inspirerar till stordåd på ett realistiskt sätt, boka Jump Camp A och få chans att ta del av hennes kunskap och erfarenhet."
.
"Stefan Sjögren, gästtränare Camp A,B & C.Vi välkomnar populära tränaren/elitryttaren Stefan som bla har ett SM-guld individuellt och flera lag guld som merit.Han är en mästare på att få eleverna självsäkra och trygga. Boka Camps 2011!"
.
"Anna Hassö, gästtränare & föreläsare, terrängbanan Camp A,B & C. Anna är B-tränare i fälttävlan och grundutbildad ridinstruktör.Hon har erfarenhet från internationell fälttävlan, svår hoppning och St George dressyr. Hon har ridit 7 år i fälttävlandslandslaget och har vunnit flera SM guld. Anna kommer att erbjuda både A,B och C nivå en säker och rolig heldag i terrängen, med tillhörande teoripass. Även hopphästar bör kunna hoppa alla typer av hinder!:)"
.
Detta var dom jag kunde hitta på hemsidan, vem vet vi kanske blir överraskade? ;)
Visst låter det kanonens? :D Är verkligen jätte taggad, även om jag är väldigt nervös. Men det kommer väl gå bra, vi åker ju dit för att utvecklas och bli bättre, inte för att vara bäst från början.
Ifall någon vill ha mer information kan ni läsa på deras hemsida -AW sport horses.

allt jag någonsin önskat, allt jag vill ha. ♥
Kommentarer
Postat av: Ellen!

*avis!

Ha det nu riktigt bra & ta vara på din tid där. & lova att berätta allt du har fått göra! (a) funkar din mobil? Isånnafall skulle jag blir såhäääääär glad om du någon gång under lägret skickar en "nyhets-rapport". Är så glad för eran skull, när ni kommer tillbaka så blir alla chockade! :D puss på dig. Glöm aldrig att jag tänker på dig hjärtat. <3

2011-07-22 @ 08:53:03
URL: http://ellenstavlingsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0