resultat börjes cup

2011-07-05 @ 04:37:45
Vet inte vad det var för fel på honom/mig/oss dom första dagarna, men någonting var det. Det vet jag + det sa alla som såg oss. Tyvärr kan dessa underbara djur inte säga till oss vad som är fel, så den frågar förblir obesvarad.
Ialla fall.
Fredag:
Lb- Utesluten, var emot på framhoppningen och ja, vet inte vad jag ska säga...
.
Lördag:
Lb- På framhoppningen trillade jag av, haha. Första gången på 2 år jag trillar av så det var väl på tiden. ;) Det ända jag tänkte var "upp fort så du inte skiter ner dom vita ridbyxorna", är man gó eller? HAHA.
Inne på banan så blir vi utesluten igen, dock på andra stoppet på något sätt hamnar jag på sidan och försöker komma upp igen. Dock märker jag att det inte går så tänkte ge upp och hoppa av.
Dock märkte jag då att jag satt fast med ena foten i stigbygeln (alltså den som var på andra sidan av sadeln) så där hänger jag med en tanke "kom loss så fort som möjligt, han kan ju få panik när som helst" nådde lixom inte nerr till marken med den andra foten heller, så hade han dragit iväg hade jag flugit där i luften som en vante.
Efter som alla tror jag bara försöker komma upp igen gör ingen någonting. Försöker komma loss men lyckas inte föräns någon minut senare när domaren säger "Kan någon hjälpa henne, hon sitter fast."
Det var bara att leda ut min snälla ponny som jag tackar väldigt mycket för att han stod still!
.
La-Ute även här, paniken började sprida sig att han mådde dåligt. Min bästa vän kunde ju inte må bra för såhär vet jag att han inte gör. Han älskar att hoppa och visst har vi våra missförstånd ibland men så här? Ohnej.
.
Söndag.
Skulle vi verkligen starta? Något var ju fel.. Men bestämde att vi inte hade någonting att förlora, varför inte hoppa sista klassen också?
Lb- På framhoppningen hade han tillbaka sitt "potion flyt" vilket kändes så skönt!
Inne på banan hoppar vi grunden-Helt felfritt! Lyckan jag kände när vi kom i mål var obeskrivlig. Fan vad gutt, helt enkelt! Detta gjorde att vi kom alldeles för rakt på nian så det blev en omväg till tian.. Sedan glömde jag att tänka så jag svängde snäft som satan till elvan och tolvan, slog i någon bom men alla låg kvar. Tretton & i mål.
Gick upp i ledning men slutade sedan som placerad på plats 14 av 14 placerade! Lycka, lycka, ,lycka. Det var/är inget fel på min vän. (dock tappade han en sko)
Känslan när mina kompisars mammor gråter för att dom är så glada att det gick så bra för mig, när mamma gråter av lycka, när potion strålar av stolthet, när jag slänger mig runt halsen på han när vi är dubbelnolla med en kanon tid efter dom föregående resultaten.. Ja mina vänner, det slår mycket!
Nu ska jag sova-god natt!
Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0