therese,

2011-07-16 @ 02:18:51
Hej på er , så där klockan 01.36 en fredags natt/lördags morgon !
Fick frågan -eller så snackade vi bara om de- men på något vänster gästbloggar jag här hos Amelia !
Jag heter då Therese Kässlin, är 14 år och bor i samma lilla stad som Amelia -borgholm- & som Amelia är jag inte född här utan flyttade hit från stockholm när jag var 6 år . Har en mamma,pappa,bror & kanin, underbar är min familj :) Spelar/spelade fotboll & rider självklart ! Kan dock inte spela fotboll längre då jag bröt benet i februari så ska komma igång med träning osv nu i slutet av sommaren .
Jag & Amelia går tyvärr inte i samma klass, utan jag ska nu börja nian :o .. Hoppade upp en klass när jag bodde i Södvik så vi umgås inte så mycket i skolan eller utanför när det är skola då vi inte hinner och inte har samma schema osv. Ska faktiskt bli skit läskigt att börja nian .. Men jag älskar verkligen min klass så de kanske inte blir så jobbigt ?
De här va lite om mig, the basic lixom :)
Jag & Amelia fick kontakt första gången 2008 genom min fd kille.
Den historian är komplicerad och lite jobbig faktiskt .. Men vi tyckte inte alls om varandra, vi hatade nog varandra ganska mycket. Men på något sätt så började vi bara snacka en natt på msn & det var som att jag har känt denna brud i flera år !
Vi fick en liten kontakt och jag började hyra en häst i samma stall som Amelia har ''Putte'' & Julia så vi fick mer kontakt och till slut umgicks vi. En lång resa som jag verkligen inte ångrar! Med den här tjejen har jag delat väldigt mycket och vi har kännt varandra BRA i bara något år .
Jag har delat skratt,glädje,tårar och sorg under den lilla tiden.. Hon stod som en pelare när jag hade brutit benet och hon kom till mig dagen efter med godis, när jag och min kille gjorde slut drog hon med mig ut när jag var ledsen, hon fick mig att lee & nu är hon en av mina närmaste vänner !

Jag har under den senaste tiden åkt med på tävling och hjälpt till . Var även med på börjes och höll reda på både henne & putte ! Några riktigt roliga dagar var det :) 
Jag har själv inte häst & har ingen möjlighet till att ha de men jag rider på Aledals ridcenter.
Amelia fixar ut mig i stallet, jag åker med på tävlingar osv & jag trivs bra med det då jag satsar ganska stort på fotbollen med. Jag behöver ha båda delar, fotbollen för att ta ut energi och lagspelet & hästarna för att bli lugn och rensa huvudet osv + båda sakerna är otroligt roliga !
Nu under sommarlovet har vi träffats nästan varje dag & jag kommer inte ens ihåg hur många gånger jag har sovit hos henne :o
Men alla gånger har varit helt underbara & inget jag ångrar . Vi har gjort allt från att träffa folk till att bara sitta inne och se på film hela kvällen/natten.

Den här låten betyder just nu väääääldigt mycket för både mig & Amelia. Dock kan jag inte säga varför, men den påminner oss om 3 helt sjukt underbara dagar! Om 2 underbara människor.. Om jag säger så här, kärlek är inte de som står högst upp på våra ''topp bästa'' just nu :(
Men som sagt, de va underbara dagar så de ångrar ingen av oss !

_______________________________________________________________________

Amelia är inte alltid bara så där jätte bra .. Hon kan vara lite jobbig med, som att sno täcket när man sover, har ett litet morgon humör.. & när hon är hungrig med .. Hon är även ganska slarvig och lat!
Annars kan jag inte komma på så mycket negativt .

Nu är klockan 02.18 och min hjärna börjar bli lite trött, så jag kan inte få ut något vettigt . De här är iallafall lite om mig & lite om min & Amelias relation :)
Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0