it's just summer and I love it

2011-06-30 @ 01:48:03
Kan säga att livet är mer än bra just nu, gaaaaah. Om man nu vågar säga det?
.

Gick tillbaka i arkivet för att kolla hur mycket jag kommit efter i. Ja, före ligger jag ju inte i alla fall.
Fredag-Lördag tänker jag inte gå in på. Men helt klart en händelserik helg blandat med ridning, fest, vandring (fråga inte äns vad jag skulle gå/gick, hehehehe...) och kompisar. Potion gick fredag men inte lördag då jag sov mer eller mindre hela dagen och sedan på kvällen blev det ut.
Söndag Vad fan gjorde jag i söndags? ;o
Har försökt komma på vad jag gjorde i söndags hur länge som helst nu, men kommer verkligen inte ihåg. Red i alla fall nere på ängen tidigare under dagen.
.
Måndag Therese ringde typ 100 gånger och försökte få liv i mig. Men det slutade med att hon våldgästade mig så jag vaknade av att en liten Therese kom in i mitt rum, haha, förstå min chock!
Det första jag sa "Kan du steka ägg till mig?" Hihii, kärleks full vän! Men hon gjorde det faktiskt. gulligt. Sedan så stack vi till stranden då det var riktigt varmt!
Cyklade sedan till stallet och red med Alexandra. Men när jag sedan skulle cykla hem tänkte vi att jag kunde hålla i hennes moppe och hon köra medans jag satt på cykeln så det skulle gå fortare för mig att komma hem då jag skulle iväg. Men råkade få in styret i hennes däck så jag flög långt åt helvete. GUTT ÄNDÅ! :D
Får tänka så att jag är glad att det inte blev värre. ca 40 km/h och sedan rakt ner i asfalt, inte det skönaste jag varit med om.
Sedan när jag väl kommit hem, duschat, torkat bort blod (blev ingen hem cykling, fick åka bil istället, hehe.)osv.. kom Therese (runt 11) tänkte att vi kunde kolla film och ha det allmänt mys då jag kände mig trött och sliten efter min flygtur och hade obeskrivligt ont överallt men då vi fick ett telefonsamtal från några som ville att vi skulle komma ut så gjorde vi det istället.
Trevligt men smärtsamt för min lilla kropp.
.
Tisdag. Vaknade med en therese brevid mig, vi gick upp och gjorde lunch (då det var vid den tiden) och tog med oss det till stranden. Stekte i solen ett tag men sedan blev det träning. Hade dressyrträning men visste inte om jag skulle klara det med tanke på mina händer och knä. Men det funkade, trots att det gjorde väldigt ont emellanåt. Gick förövrigt riktigt bra på träningen! Sedan så blev det att lägga sig tidigt, första gången på hela sommarlovet jag lägger mig innan tre. Grattis!
.
Onsdag. Tack vare min tidiga somn tid vaknade jag runt nio, galet skönt faktiskt! På den här punkten var det länge sedan jag vaknade innan 1-2.. Vid halv 11 kom Matilda hit och vi gick bort till marknaden några timmar efter att hon kommit. Hittade inget speciellt jag köpte förutom en ubergullig ballong! Ni vet en sådan stor med helium i som liknar en nalle. Fett söt!
Sedan åkte jag till stallet. Red på allvaret och vallade får med Amanda, Alexandra och Emma. Ett härligt och roligt gäng.
Kom hem runt 23, då även efter en mopperunda med Alexandra. Fett mysigt att vara i stallet så länge. Verkligen länge sedan jag trivts så bra i stallet. Visst, man är ju där för hästen men det blir en helt annan stämning och roligare om man är flera!
Sedan hoppade jag in i duschen, packade det sista och nu sitter jag här.
.
Imorgon åker vi till Tingsryd för tävlingar hela helgen!
Kommer bo tillsammans med Therese 1 + hennes mamma, Therese 2 (min alldeles egna fotograf och hästskötare) och mamma. Vi bor i husvagn, åker imorgon och kommer hem på söndag. Fett mysigt!
Kameran är laddad så räkna med bildbomd nästa vecka.
Puss ciao!
Kommentarer
Postat av: therese.

Åssåååååå vi taggar ju som satan nu!

Kommer bli så sjukt bäst.

2011-06-30 @ 10:20:07
URL: http://gatess.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0