mycket trevlig kväll igår!

2011-06-11 @ 08:27:18
Idag är dagens planer att åka in till Kalmar med Andrea.
Ska kolla på bland annat skor till skolavslutningen, vi åker redan vid halv tio så det lär bli att äta där. I alla fall för mig. Vad gör jag uppe redan nu då?
Jo, jag vaknade till & efter det kunde jag inte somna om igen. Några av problemen var högljudda fåglar & alldeles för ljust. Jag har rullgardin men jag orkade inte dra ner den och så hade jag redan vaknat till så jag gav upp. Ingen mer sömn blir det för mig.
Jag som ställt klockan vid åtta & allt. Istället tvingas jag gå upp skoldagars tid..
.
Vet ni vad jag tycker är galet?
Att om tre dagar slutar jag sjuan. Två helg dagar och en skoldag. Missförstå mig inte, jag vill jätte gärna ha sommarlov. Det är väl bland det bästa som finns? Men jag vill inte sluta sjuan.
Jag vill inte få betyg, för jag vet hur dom kommer sluta. Jag har alldeles för dåligt självförtroende när det gäller betyg, omdömmen, prov & allt sådant med skolan.
Kanske för att jag aldrig får samma bra resultat som många andra i min klass?
Jag vill verkligen vara bra i alla ämnen. Jag vill få dom högsta betygen i nian och kunna komma in på dom gymnasierna jag vill sedan. Men jag har jätte svårt för att lära mig vissa saker så som i fysik, biologi, matte m.m.
Är det så att jag inte förstår vad läraren går igenom/berättar så frågar jag aldrig vad dom menar, vilket jag verkligen ska göra. Istället vid ett sådant tillfälle skiter jag i att lyssna.
.
"Men nu pluggar ju aldrig, klart du inte får bra på provet."
Vad vet dom som säger det? Kanske finns det anledningar till att jag är så trött vissa dagar.
& Jag glömmer bort sådant, jag gör verkligen det. Jag har så mycket annat jag tänker på hela tiden, det går nog aldrig en dag utan att jag har någonting jobbigt i tankarna. & efter som mitt hjärta gör ont också (psykiskt) så är det väldigt jobbigt också.
.
Vet inte varför jag berättar detta, men det är ju min blogg & jag skriver om mig, right?
Det finns så mycket jag inte skriver om på bloggen men samtidigt så mycket jag har skrivit/skriver hela tiden.
Jag kanske framstår som en alltid glad person-vilket jag oftast är & vill vara. Men även jag har som alla andra, en mörk sida. Just nu tog den över inlägget.
.
Anledningen till att jag mår dåligt just nu är att en i min familj ligger på sjukhus & har en 'dödlig' sjukdom. Men h'n kommer klara sig & är just nu under uppsikt. Men det är så klart riktigt jobbigt, vilket jag hoppas ni förstår!
Förövrigt kommer h'n förhoppningsvis hem idag, skönt!
.
En hel timma senare publiceras inlägget, det var jobbigt att skriva alltihop, jag tycker inte om att öppna mig, visa att jag mår dåligt. Jag vill vara den man kommer ihåg som alltid glad.
Kommentarer
Postat av: therese.

förlåt. <3

2011-06-11 @ 10:49:47
URL: http://gatess.blogg.se/
Postat av: Emma :)

Man behöver inte alltid vara glad tjejen. <3

2011-06-11 @ 13:46:03
URL: http://emmaoholm.blogg.se/
Postat av: tess

du kan mitt nr och allt kommer bli bra ,

puss hjärtat

2011-06-11 @ 14:41:58

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0