jaha,förklaring

2011-05-14 @ 17:33:15
Postat av: ofelia

varsågod :) jag menar att han går bakom hand!

2011-05-14 @ 17:04:55

Jaha, då förstår jag vad du menar.
Ja, han går bakom hand & det är någonting vi jobbar med hela tiden. Både när jag rider själv & för tränare. Men då han gärna vill göra som han vill så "petar" han in näsan & går bakom hand när han tycker jag ger honom för höga krav eller när han bara tycker det är allmänt jobbigt. Samtidigt tycker jag det är bättre att han går så än att han bara springer med huvudet överallt, vilket han också gärna gör. Dessutom tycker jag att det är enklare att få upp formen lite än att få honom att slappna av & söka sig neråt om han nu skulle vara på "spring för livet" humör.
Alltså som sagt, jag är väldigt medveten att han går bakom hand ibland & vi tränar på det. Dessutom tycker jag att han inte går så mycket bakom hand & mesta dels faktiskt går väldigt bra om man tänker på hur han gick när jag fick honom, nu menar jag inte att hans förra ägare inte red honom i form utan jag menar när jag inte visste hur jag skulle rida honom. :)
Har har vi ett exempel, på översta bilden tycker jag han står i en rätt bra form medans på undre bilden är han väldigt mycket bakom handen. Men som sagt, vi arbetar vidare  & det finns alltid någonting att jobba med!
Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0