ehm.. jaha, två katter?!

2011-11-29 @ 10:28:46
Vet inte hur länge jag velat ha en katt och så fick jag världens mysigaste lilla prinz i söndags kväll. Igår när mamma var ute med våran hund på kvällspromenad kom det fan en väldigt liten katt. Den följde efter och satt utanför våran dörr väldigt länge och eftersom det var så sent och den så liten kunde vi inte bara låta den vara ute.
Vi valde att ta in den över natten och den började äta direkt ur Prinz mat.. Sedan var den skygg för allting, morrar, fräste & allt vad den nu gjorde...  Så vi lät den vara i fred lite gran och då kom den och la sig väldigt nära men ändå med uppsikt.
.
I morse ringde vi polisen om någon ringt om bortsprungen katt men det samtalet hjälpte ingenting och dom sa att dom inte kunde göra något. Senare ringde vi veterinären och dem ska kolla någon dag (troligen imon) & kolla om den är chipmärkt för den är inte öronmärkt..
Ska även sätta upp lappar i affärer. Vi tror dock inte den är så van vid att vara ute så på egen hand då den reagerade på allt, följde oss hem, blev skrämd av varje ljud och framför allt för att den var så liten..
.
Vi gör vad vi kan och hör ingen av sig efter allt vi ska försöka med så har vi antingen kvar den eller så får vi lösa det på något annat sätt.. Får helt enkelt se hur det blir.
Någon som saknar en liten mörk spräcklig katt?!
Har ingen bild för tillfället.
.
Annars så blev jag hemma från skolan idag, hade huvudvärk när jag vaknade men har släppt det mesta nu och så har jag dessutom prov idag jag helt glömt att plugga till så stannar hemma och PLUGGAR idag!!
"We have all been small"
Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0