säg nej till delfinkött och show!!

2011-11-24 @ 21:42:48
Aldrig i hela mitt liv att jag kommer stoppa delfin kött i munnen och jag kommer aldrig betala för att se en delfin show. Vet ni vad dom gör med delfinerna?
I skolan idag såg vi en film om delfinslakt och det är inte okej någonting av vad dem gör. Detta händer i Japan där regeringen/polisen/maffian/osvosv mörklägger det dem gör med dessa fina djur. Dem vet att de gör fel, så då gömmer dom det istället för att sluta. Varför?! Om jag bara visste...
.
Hur dem plågar delfiner på det hemskaste sätt, hur dom får ett djur att ta livet av sig (ja, tro mig, det är vad dem gör. Bestämmer sig för att sluta andas) för att vi människor ska få se dem hoppa och göra fantastiska saker för nöje. Det kanske ser ut som att dem mår bra men det gör dom inte. & dem delfiner dom inte kan ha för show, dem slaktas. Dels är kötter giftigt och dels är det inte många som vill köpa delfinkött utan dem paketerar om det som bland annat valkött. Detta äter folk utan att veta om vad det är & att det faktiskt är giftigt!! Japanena vet inte ens om vad som händer i deras egna land?!
.
Yrkesfiskarna dödar folk som protesterar, polisen förföljer folk som är emot detta och vägrar att låta folk filma/ta kort. (Vilket dem gör ändå) för dem vet att det är felfelfel!! En kommentar i filmen "Folk får inte veta vad som händer här för då kommer det att stoppas"
Trailern till filmen vi såg.
Ibland, ganska ofta, funderar jag på att bli vegetarian.. Hemska äckliga människor.
Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0