ord som aldrig tar slut

2012-04-20 @ 20:17:53
Jag har en massa ord som vill ut men jag vet inte hur. Känner hur jag tapppat mitt skrivande helt och hållet. Jag blir aldrig nöjd med mina inlägg och det slutar med att jag sitter med ett tomt inlägg och väljer att klicka på Logga ut. Jag tänker för mycket just nu, i allt jag gör. Vill räcka till och vara ännu bättre än vad jag kan. Känner mig inte riktigt tillräcklig i det jag gör. Skriver ett ord, läser det och tänker "är det verkligen rätt?" velar fram och tillbaka. Ju längre jag tänker ju mer ser det rätta fel ut.
Kan säga att jag saknar min förmåga att beröra med mitt skrivande. Jag kunde skriva ett sms och få läsaren berörd av det jag skrev. Känner verkligen inte så längre. Känner hur allt blir upprepat, fel, särskrivet, fel ordval, osvosv.. I allt detta har jag även tappat min blogglust. Har så himla mycket att skriva, egentligen. Jag får dock inte ut någonting av det. Åh! :(

Är förövrigt trött som ett as!! Men det är faktiskt fredag och det väntas två lediga dagar. Sedan som jag tidigare nämnt en veckas prao. Veckan efter är vi lediga både måndag och tisdag. Torsdagen den veckan åker vår klass tillsammans med 8C in till Kalmar för att vara med under en rättegång (tillhör samhällskunskapen) och sedan gå på museum. Dagen efter, alltså fredag, står jag i skolans kafeteria hela dagen och bakar massa goda kakor som resten av skolan sedan får köpa. Haha! Detta gör jag även måndagen veckan efter. Den lördagen efter att jag står i kafeterian tävlar jag och på söndagen är det konfirmation! Helgen efter åker jag på lördagen till Liseberg med überbra människor och helgen efter det är det inget mindre än ÖLANDSHOPPET!!!
Nu förstår ni nog att jag älskar livet och har en hel del att se framemot!
"Live, and love life." Som mamma så fint har hängande på köksväggen.

Söt tjej i stallet!
Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0