Depression på facebook

2012-02-14 @ 16:43:33
De senaste två dagarna till idag, speciellt idag, har facebook bestått av "jag är så ensam på alla hjärtansdag" statusar. Detta har stört mig väldigt mycket. Vem har sagt att alla hjärtansdag måste spenderas med sin pojkvän?
Jag tar bjuder hem fyra grymma tjejer. Tillsammans ska vi kolla på titanic, äta rosa hjärtcupcakes och godis. Där hade jag gjort det bästa av denna dag.
Visst, nu kommer Hugo efter att dem gått och sover här. Men hade jag Inte haft Hugo hade inte jag börjat skriva om hur "Forever alone" jag är då jag har så fantastiska vänner och familj. Både mina vänner och familj är ju i mitt hjärta och visst heter inte dagen "för dig och din partner". Utan det är kärlek överlag och jag älskar mina vänner och familj. Eller bara det att få en kram och orden "glad alla hjärtansdag" under dagen gjorde min dag. (Använde ordet "dag" alldeles för många gånger i den meningen-jag vet!)
Jag älskar Hugo och skulle kunna skrika det över hela världen men mina vänner var där innan han var och dem finns där varje gång vi bråkar. Förhoppningsvis finns de där även när han inte kommer finnas där för mig längre därför anser jag att jag inte alltid kan välja honom framför dem.
Jag skulle ha spenderat denna dag, som de flesta med pojkvän, tillsammans med honom men det blev inte så pga olika anledningar och inte skriver jag någonstans om hur synd det är om mig. Tvärtom jag är jätte glad att få ha en myskväll tillsammans med några av alla fantastiska vänner.
Lyckas ju dessutom få in Hugo i dagen också. Om du inte har någon att tillbringa alla hjärtansdag med så är det bara att göra det bästa av det. Mys med din familj, skicka ett sms/ring till någon som betyder lite extra eller köp dig en påse geléhjärtan-Du har ju iallafall dig själv och livet!
Så... Snälla, SLUTA KLAGA PÅ DENNA DAG! Jag har hitills haft jätte mysigt med komplimanger, sms och en massamassa kramar!

Lånade min brors alldeles för stora Gant tröja. Mysigaste på länge! :3 Fick även en kommentar av min hemkunskaps lärare om hur fin den var och förra veckan om mitt örhänge jag gjort själv-she loveees me! :D
Kommentarer
Postat av: Johanna Grant

Vet inte om jag sagt det innan. Men den kommentaren du skrev till mig i somras efter Chaboukie och allt var något alldeles extra och den gör mig så himla glad väldigt ofta. Du kanske läste på min blogg om 2 speciella kommentarer och en av dem var du, den andra fick jag i morse av en annan person :)!

2012-02-14 @ 23:14:52
URL: http://johannagrant.se

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0