För feg, för vuxen?

2012-02-09 @ 22:36:49
Det är inte alltid lätt att försöka få ihop alla sina tankar i en text. Det kan lätt bli kluddigt och man kan läsa det fel men jag gör vad jag kan och försöker alltid göra mig bästa. Har inte riktigt alla tankar där de borde men ska även denna gången göra mitt bästa, för jag är väldigt trött på alla som inte klarar av att någon säger emot.
Det så här att jag alltid står för min åsikt och skulle aldrig hålla med någon bara för att. Någonting jag verkligen tycker är fel är att trycka ner någon eller komma med kränkande kommentarer. Detta hände idag. X sa till Y att "han är ful". Detta tycker jag är fel så jag sa att jag tyckte det var en väldigt onödig kommentar, lugnt och gjorde ingen större affär av det. Då fick jag en kommentar om att jag var "så vuxen". Tar det egentligen väldigt posstivt men denna person sa det som någonting negativt. Fick sedan höra detta ett par gången under dagen.
Nu är det så att jag vet att denna person inte menade någonting elakt mot mig utan han "skämtade" bara med mig men detta var bara ett exempel på vad som kan förekomma om man inte håller med alla andra.
Ett annat exempel var som ännu tidigare idag så satt vi på lunchen så fick jag en kommentar om att "tjejer inte ska rapa", då ställde jag frågan om det hade varit okej om jag varit kille. Det hade det såklart.
Varför måste jag vara fräsch, inte göra "äckliga" saker, osvosvosv bara för att jag råkar ha ett annat könsorgan?! Könsroller alltså.. Påtal om tjejer- Kolla denna video är ni snälla,efter att ni läst inlägget! ;) Åh, Anna♥!
.
Jag tycker det är äckligt fel av folk att komma med kränkande kommentarer. För vart vill man komma? Eller att säga någoting på ett nedlåtande sätt. Hur svårt kan det vara att bara vara tyst då? Dessutom är det fegt att snacka negativt om någon som inte kan försvara sig, detta är även någonting jag säger varje gång jag hör någon säga någonting elakt/negativt om en person som inte är där. Missförstå mig inte, det är inte okej att säga någonting elakt om personen är närvarande heller. Men på något sätt tycker folk det är enklare att snacka om någon utan att få motargument av den. Det märker vi speciellt med tanke på all nätmobbning som förekommer.
.
Vart jag ville komma med inlägget var att jag är så himla trött på all skitsnack överallt! Kan man inte bara få vara sig själv utan att folk ska komma med massa åsikter om vad man har på sig, att man har håret sioså, att man har en finne just precis....DÄR! Tro mig, jag kollade mig i spegeln i morse och jag vet om finnen jag har i pannan. Jag vet om att jag har en randig tröja, jag vet om att jag har håret plattat eller vad jag nu har som man tydligen var tvungen att påpeka. Jag visste om den/det långt innan jag fick höra det av någon annan och precis så är det med alla andra. Men nu är jag alldeles för trött för det här och det blev säkert något grammatik eller stavfel men somsagt- är väldigt trött. Fick ändå min åsikt ner skriven och tror det är vädigt många som håller med även om dem gör samma sak, medvetet eller omedvetet. Nu säger jag godnatt.
Love and peace!

-Soligt och härligt!
Vill bara avsluta med att nej, jag är inte felfri på några plan. Jag gör också fel och yttrar fel ord. Men jag tänker alltid, oftast*, ett steg längre innan jag öppnar min mun eller när jag skriver.
"Skriv aldrig någonting du inte skulle kunna säga face-to-face, framför en stor publik"

Kommentarer
Postat av: becka

Grymt skrivet! SUPER presentation´s text också! :-)

2012-02-10 @ 15:39:56
URL: http://beckasponny.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0