"Gång på gång försöker de krossa mig men än går jag på mina egna ben med ett leende"

2012-02-29 @ 20:34:45
När någon kommer med en kommetar som ska riktas negativt mot mig så viftar jag bort den, frågar varför den var tvungen att kommentera/säga det eller så tar jag det som ett slag i ansiktet. Det svider men går bort.
Första alternativet är endast om jag får höra det från en person som hörde en annan säga det, andra om jag får det direkt från en person och tredje om det råkar vara en speciell person. De jag tar åt mig av kan jag räkna på min ena hand.
.
Kommntarer som att jag inte passar i min hårfärg eller har en ful tröja är som att säga att jag är dålig på fotboll- WHO CARES? :) När det gäller min häst är det ett känsligare ämne. Kommentarer som att jag inte rider honom bra eller att jag överhuvudtaget inte rider bra det känns mer, som tur är har jag inte fått någon sådan kommentar men det var ett exempel. Ett exempel på när jag tagit åt mig är när jag kom på två av mina närmsta (trodde jag) suttit och snackat skit om mig. Inte om mitt utsende utan om hur jag är som person. Det sved väldigt mycket och gör även när jag tänker tillbaka på det. Skillnad på när en "random" slänger ur sig någonting eller när två (fd) nära vänner sitter och snackar rent ut sagt skit om mig med varandra.
Ändå har jag inte sagt ett negativt ord om någon av dem. Använder mig istället av gråt-metoden, rekomenderar det mycket mer än att säga saker man inte menar till andra eller rakt till den som sårat en.
.
Hur gör jag då? För att inte ta åt mig alltså. Jo, det är en väldigt bra fråga. Jag är uppvuxen med att veta att jag alltid kan vara mig själv och att alla människor är lika värda trots bakgrund, familjeförhållande, vänner, färg, osv. Är helt enkelt uppfostrad så och det är jag väldigt glad och stolt över. Har aldrig blivit gämnförd av mamma och pappa utan bara blivit peppad utan för höga krav.
Mamma är den som är med mig på tävlingar och hon lägger aldrig för höga krav på mig utan ställer upp för mig. Detta tror jag har väldigt stor betydelse för mitt självförtroende.
Jag får dessutom en massa glada kommentarer varje dag och varenda litet possetivt ord till mig tar jag åt mig. Det kan handla om att jag är fin eller att jag alltid är så glad. Även att få höra "du verkar ledsen, här får du en kram!" gör mig starkare som person för då vet jag att den bryr sig om mig.
.
Alla människor har olika behov av att känna sig värdefulla. Vissa måste ha bekräftelse varje dag. Kan vara allt mellan att lägga ut nakenbilder på internet eller jaga killar. Jag har inte ett förhållande bara för att känna den bekräfelsen av att duga, utan det är ingenting jag egentligen behöver. Jag har mitt förhållande med Hugo för att jag älskar honom, inte för att jag måste.
Jag klarar mig med att veta att mamma och pappa älskar mig, att mina vänner tycker om mig trots mina brister och jag alltid är jag. Allt annat tar jag bara som plus.
Jag har ingen aning om vad inlägget kom ifrån men lät bara mina fingar skriva ner mina tankar och såhär slutade det. Folk säger att jag är rasist när jag drar "negerskämt" men jag skulle aldrig seriöst ta någon efter färg. Visst stör jag mig på dem som går fram och börjar ta på en, de som snor allt de ser på Netto och de som inte kan beté sig men de skulle lika väl kunna vara från vita och jag hade stört miglika mycket. Ta någon efter hudfärg är bara patetiskt och så fel det kan bli.
När jag drar så kallade "neger"skämt är samma sak som att dra blondinskämt. Man får det att låta som att alla blondiner är dumma i huvudet men det är ju verkligen inte så. Som att man skulle vara korkad på grund av vilken hårfärg man har.. -Haha.
Förresten tog lite bilder på mig själv häromdagen.. Visst är jag söt?
Kommentarer
Postat av: Emma.

Amelia,bra skrivet du är fin du ! <3

2012-02-29 @ 21:49:20
URL: http://eemmakarlssonn.devote.se
Postat av: Mia

Jag älskar dig också... Du är bara bäst gumman! Stå på dig du vet att vi alla i "familjen" står bakom dig. Puss och kram

2012-03-01 @ 19:53:22
Postat av: S

Du är stark, du är cool, du är en sån som man kan lita på, du är en sån som man kan komma helt random till och få en kram även om man inte känner varann det minsta. Sådan uppfattning får jag av dig när du skriver här på din blogg!

Tjejen du kommer komma långt, jag vet det!

Om alla kunnde få lite mer av dig... jag önskar att jag hade lite mer av dig!

Alla kommentarer man får dagligen, som du får, jag får, alla får består av avundsjuka... det svåraste jag vet är att kontolera hur man ska ta de negativa kommentarerna.



Du är min STÖRSTA idol Amelia och du kommer komma långt, jag är säker på att du skulle kunna skapa fred på hela jorden om skulle bestämma dig för det!

Kraam!

2012-03-01 @ 20:39:03

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0