Stolt över att jag är jag

2012-02-15 @ 17:11:22
Idag fick jag en kommentar som verkligen fick mig glad, det fick mig att känna att jag är så stolt över mig själv och mitt tänk. Jag försöker att alltid tänka på andra och "man kommer alltid längst på att vara visa att man bryr sig." Ser jag någon må dåligt så berättar jag för den att jag bryr mig. Jag vet att jag aldrig kan få någonting ogjort eller få bort någons smärta men jag kan alltid få en person att veta att jag tänker på den och bryr mig. Det hade jag velat veta i det läget, att jag har någon som bryr sig. Trots att man vet att folk runt omkring så är det väldigt lätt att glömma bort att dem bryr sig om en. Kanske kan jag även lyckas få den må bättre, åtminstonde för stunden.
Igår fick jag en kommentar av Johanna där hon berättade att min kommentar jag skrev efter allt som hände med hennes ponny Chaboukie, hade betytt väldigt mycket för henne. Den hade "varit någonting exra".
Jag skrev bara vad jag kände och varenda ord jag skrev kom rakt från hjärtat, att då få veta att det fick/får henne att bli glad får mig att må bra. Att mina ord kan få någon glad även i den mörkaste stund, det ger mig styrka. Jag älskar att göra andra glada.
Samma sak vid ett annat tillfälle igår när jag hade alla hjärtansdag mys med ett par vänner. Då berättade en av mina tjejer att när jag gått fram till denna och gett henne en kram när hon var svag, fick henne att må bättre och att just den kramen betytt väldigt mycket. Just då, precis där. Vi hade inte snackat på väldigt länge men hon är ändå min vän och för mig var det en självklarhet. Att se henne sitta där med tårar i ögonen och säga att hon ska hem, då tvekade jag inte en sekund på att jag var tvungen att visa att jag finns där för henne.
Om vi så inte snackat på en dag, vecka, månad eller år. För mig är vänskap väldigt mycket starkare än ett tags tystnad.
Jag kommer alltid, alltid, alltid vara där för folk i min omgivning. Vill inte såra någon, vem det än är, och älskar att sprida glädje. Få folk att skratta och aldrig snacka skit om någon -Vad som än händer.
Det förlorar man bara mest på själv. Kanske inte direkt men i efterhand.
Något år gammalt kort, min finaste ♥
Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0