Try to find the perfect girl

2012-02-05 @ 23:06:46
Ända sedan vi tjejer var små har vi fått en bild på hur vi ska se ut och det vore lögn att säga att media inte påverkar hur "man som tjej ska se ut". Som små fick vi leka med barbie dockor, vilket jag aldrig kommer låta mina barn leka med, som har en midja som en femåring och bröst som jag-vet-inte-vem, långt blondt hår och långa smala ben. Hur nu alla dessa saker kan gå ihop.
Stod idag och kollade på mig själv i spegeln. Visst skulle jag kunna äta mindre godis för att bli smalare och visst skulle jag kunna hoppa över den där mackan innan middagen. Men kommer jag bli en bättre människa om jag vore smalare? Eller en sämre om jag gick upp 5 kilon till? Jag trivs med en godisskål brevid mig när jag tittar på film och jag trivs med den vita mackan med ost och extra saltat smör.
.
Såfort man kollar på bikinis etc så är modellerna sjukt smala men vi har inte en aning om vad som ligger bakom det. Photoshop fix, svältning, tablettätande eller vad som nu faller dem i tanken. Med tanke på vad som finns nu förtiden vet man ju aldrig vad som ligger bakom de kropparna.. Såklart finns det människor som är naturligt smala och har svårt att gå upp i vikt men jag tror verkligen inte alla modeller har den "turen", som jag tror man skulle kalla det i det yrket.
.
Om man söker på "bikinis 2012" på google och väljer att visa bilder så ser nästan allihop lika dana ut. Väldigt smala, speciellt runt midjan, lagom stora bröst, inga celluliter, inte en finne någonstans, inte ett ärr, osvosv.. Man kan inte hitta något fel alls. Sådant som varenda människa har, vad det nu än handlar om. Jag är väldigt säker på att alla har en svaghet, ett komplex. Om det nu handlar om celluiter på benen, finnarna i pannan eller det fettiga håret så finns det någonting man inte tycker om med sig själv. Sedan är det upp till var och en vad man vill göra med det. Gömma sig, svälta sig, sminka över eller helt enkelt acceptera det.
Vad gör det om mina lår går ihop när jag står upp så länge jag är jag? Om dem trycks mot varandra eller om jag har en decimeter emellan så är jag lika perfekt ändå-för att jag är jag och du är du. Med en finne i pannan eller celluliter på benen.
.
Jag verligen älskar att läsa bloggar med framåtriktade tjejer som har självförtroende, jag tycker det är väldigt viktigt att ha god självkänsla. Dock vet jag att det är många tjejer i vårat avlånga land som inte har det och jag önskar verkligen att jag kunde hjälpa till att stärka det hos de som behöver. Då alla är är bra, precis som de är. Tyvärr förstår inte alla det.
Alla små saker är början på någonting stort så ett tips till er som läser, ge dig själv en komplimang varje gång du tittar dig i spegeln. Ja, jag har sagt det tidigare men det hjälper mer än vad man tror.
Tänk på att man aldrig kan se ut som media tycker att man ska. Längst kommer man på att vara sig själv i alla lägen, för det är då du lär känna de som tycker om dig som du är och tycker att just du är perfekt.
Innan du börjar älska någon annan-lär dig att älska dig själv och tänk på att dina starka sidor stärks av dina svagheter. :)
Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0