mina nyårlöften

2012-01-05 @ 23:13:08
Jag har funderat länge på mina nyårlöften. Har kommit på fem stycken som jag vet att jag kan fixa. Det är inga stora saker men som kommer göra skillnad för mig och troligen folk runt omkring. Tänkte även förklara varför jag valt dessa, hur jag ska lyckas och hur jag tänkt att resultatet kommer bli.
.
Inte använda ordet lagom. Varför ska jag inte det? Säg mig istället-varför ska jag använda det? Jag klarar mig säkerligen jätte bra utan att säga "lagom". Hur irriterande är det inte när man ska fråga någon tex, hur mycket popcorn vill du ha? (tog exemplet för att jag äter det nu, hehe) så svarar dem med lagom. Dessutom så hatar jag lagom.
Resultatet kommer nog sluta med att jag kommer låta mer bestämd. Lite långsökt kanske men om jag alltid svarar med hur jag vill ha det så kommer troligen folk få en annan syn på mig. Försök få en bild av det i hjärnan, om man får svaret lagom eller ett mer exakt svar, hur påverkar det? Dessutom kommer jag förhoppningsvis faktiskt få så mycket som jag vill ha! ;)
.
Inte bli arg för små saker. Detta är verkligen någonting jag vet att jag måste arbeta med. Men hur ska jag göra? Jo, jag läste, som ni vet, boken egoboost och där var det några tips och ett som jag verkligen snappade upp var just om att inte bli sur för små saker. När det uppstår en jobbig situation ska jag "ranka" situationen.
Jag blir väldigt sur om saker inte går som jag vill därav tar jag ett sådant exempel:
Den där j*vla tavlan jag försökt få upp i tjugo minuter trillar fortfarande ner hela tiden, är det verkligen någonting att bli sur över? Då ska jag ranka det på en lista mellan ett och tio. Det är kanske en 2:a? Då är det under fem, alltså ingenting att bli sur över. Är det över fem? Då kan jag få bli lite sur! ;)
Detta kommer framför allt göra skillnad för folk runt omkring mig men även mig själv. Ska inte heller ta mitt dåliga humör över andra.
.
Förbättra mina betyg. Jag vet att jag kan så mycket mer än vad betygen visade, det fick jag även höra av x antal lärare. Jag måste bara förbättra ett par saker så som, mindre mobil, mindra snack och bättre passande av tider. På två veckor hade jag 140 minuter oanmäld frånvaro, illa! Jag vet däremot att jag kommer in på det jag vill med dem betygen jag har nu, som det ser ut förtillfället. Men vill ändå ha högre poäng/betyg så jag vet att när det väl gäller ska jag komma in på det jag vill. Kämpa, kämpa och kämpa!
Gymnasietiden vill jag komma ihåg som någonting roligt och inte vara besviken för att jag inte kom in på det jag ville.
.
Sluta klaga på mig själv. Finns det någon människa, framför allt tjej, som alrdrig har klagat på sitt utseende? Knappast! & finns det någonting tråkigare?! -Knappast! varken jag eller andra i min närvaro mår bra av att höra mig klaga så därav ska jag försöka sluta med detta! Gör det du också.
Istället ska jag göra tvärtom och berömma mig när jag går förbi en spegel. Istället för att lägga en kommentar i huvudet som "fy fan vilken finne!!!!" ska jag ta fram någonting possetivt, det behöver inte vara någonting stort bara det är någonting bra på mig själv. Så som "gud vad bra håret ligger!!!" eller "Jag klär verkligen i denna färgen!!!" Det kommer även påverka folk i min närvaro, mindre klagande och bättre självförtroende. Det säger ju sig självt!
Kan faktiskt säg att detta är en av bilderna jag tycker jag är söt på.
.
Träna! Jag ska verkligen träna massvis detta året. Inte för att jag vill ha någon barbie kropp utan jag vill verkligen orka göra allt det där. Ska absolut få starkare ben, så jag kan hålla om benen på dem där överlata ponnysarna ända in i det sista! Vill dessutom bli starkare i armar, få fastare rumpa och bort med putmage.
Det hjälper även övre nyårslöfte, så ja.. TRÄNA, TRÄNA, TRÄNA!!!! ;)
På tal om träna.. Ska ta din, Therese, kommentar/fråga i ett senare inlägg. Återkommer om det! :)
.
Detta är mina nyårslöften. Så ska vi se hur det går med dessa men förhoppningsvis kommer jag kunna hålla dem. Det märker vi i slutet av 2012! Har ni några nyårlöften så dela gärna med er, skriv en kommentar om dem eller länka ett eget inlägg om dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0