Överlevnads guide

2012-01-18 @ 10:30:00
♥ Istället för att börja klaga på hur mycket du fryser så kan du gör någonting åt det! Är du tillexpempel inne i stallet och du har tillgång till musik-sätt igång den. Gör lite moves medans du hämtar sadeln, rör på rumpan när ud kratsarhovarna eller vad du nu har för ideér. Rör dig bara helt enkelt! Dessutom så blir man, i alla fall jag, glad av musik och har man humöret uppe så blir det bättre av bara det. Det blir vad du gör det till!
.
Ta på dig, även om det du inte fryser! Kanske fryser du aldrig om händerna, ta på dig vantar ändå! Alla små ting ändrar det stora. somsagt, ta på dig vantar även om du inte fryser om händerna för att det gör hela helheten varmare!
.
♥ Underställ! Jag har ett underbart underställ från Everest som jag verkligen älskar! Jag håller värmen mycket bättre än vad jag gör utan. Har du inget underställ gör på bara långkalsingar (det gör jag i skolan!) och har du inte det heller? Nä men släng på någonting tunnare under ridbyxorna, jeansen eller vad du nu har på dig! Även om det bara är ett tunt lager (tex tights) är det bättre än ingenting.
.
KLÄ PÅ ER! Lägg hellre ett par extra kronor på en varm jacka. Kanske inte den snyggaste men vad spelar störst roll- Varm eller snygg?
Min bruna canada goose tillexempel, den är inte alls det snyggaste jag sett men aldrig att jag fryser i den. Helt underbart! Eller termobyxor? Lätt bland det skönaste som finns! Har ett par riktiga ridtermos med skoning dock har dem blivit för korta.. :/ Men värt! Även om det inte är det snyggaste och man ser större ut än vanligtvis.
Men det är ju faktiskt bara vinter och kallt en del av året! Att vara lättklädd har man tid med under sommaren-om man nu tycker om det! ;)
.
Påklädd och varm!
Tidsinställt
Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0