Svensk media, för lite ridsport!

2012-01-18 @ 00:00:09
Jag var verkligen inte den enda som igår kollade på idrottsgalan och jag som många andra hade en viss person där som jag ville skulle få pris. Jag ringde, som många av mina hästintresserade vänner, på Rolf-Göran Bengtsson för jag tycker att han är värd det med allt sitt slit och med tanke på hur fruktansvärt duktig han är.
Att det äntligen var någon inom ridsport som faktiskt vann ett pris där svenska folket fick vara med och bestämma förvånar mig och ännu mer med hur mycket procent han vann med. Det är inte ofta vi ryttare får synas i media och verkligen inte i så stora allmänna evengemang (?).
.
Att Roffe fick vinna och ta emot sitt välförtjänta pris gjorde mig väldigtväldigt glad och av det jag såg på facebook var jag inte ensam ;)
Förutom detta så kunde jag läsa många statusar om våran kära Roffe.
Men det gör mig så himlans besviken hur mycket skit man kunde läsa idag, speciellt tidningsartiklar. Hur j*vla rått är det inte?
"Vem är Rolf-Göran Bengtsson?"
Så löd en rubrik på en artikell jag precis blev länkad till. Ja, vem är Rolf? Förutom att han är världsrankad, tävlat dem högsta och största tävlingarna, osvosvosv.. Lätt en av Sveriges framgångsrikaste idrottsmän!
Äsch, han är väl bara en liten random person som råkade få jerringpriset? Eller?
.
Hur kan SVERIGE och media göra en sådan miss? Om nu inte Svenskafolket vem vem Roffe är så borde media skämmas. Zlatan tillexempel, finns det någon svenskmedborgare som inte vet vem det är?
Knappast. Roffe får inte en massa miljoner för varje match han spelar men inte heller bertyder det att han är mindre framgångsrik.
Hade han däremot haft samma resultat fast inom en sport där bollar är inblandade så hade han varit väldigtväldigt känd, antagligen ännu större än Zlatan, nu vill jag inte gämnföra olika sportet. (Det är jäte roligt att ni som tycker om fotbolls får så mycket uppmärksamhet överallt men kanske vill ni ge lite plats till oss som tycker om det vi gör...?) Men gämnför resultaten mellan Zlatan och Roffe. Dessutom hade han varit stenrik.
.
Varför får vi ryttare, som kämpar tillsammans med ett djur, varje dag, varje pass och kan aldrig ta paus från dessa fyrbenta varelser, så lite uppmärksamhet? Det är verkligen inte så att hästarna gör jobbet. Vi jobbar jätte mycket psykiskt och fysiskt även om det inte handlar om att springa fram och tillbaka på en plan.
När en fotbolls spelare går in på planen och han gör fel kan han inte skylla på mer än sig själv däremot när vi, tillsammans med häst, går in på banan så ska båda individerna vara lika taggade och vilja samma sak med samma mål. För vi har inte en chans att tvinga över ett så stort djur om det inte vill eller få dem att gå de rörelser vi vill.
.
Snälla Sverige, se det från vårat håll!
Skäms media, skäms Sverige för att ni inte visste vem Rolf-Göran Bengtsson är.
Den klockrenaste artikeln jag läst hitills, ta er lite tid och läs. Här.
Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0