Gamla minnen

2012-06-11 @ 20:21:38
Sitter just nu och pratar om min vecka nere i Skyrup i sommras tillsammans med Nicoline. Hon är en av fyra som jag delade världens bästa lägervecka med. Hade offrat så mycket för att få spendera en vecka där nere i sommar med samma personer. Jag kände redan från dag ett att jag skulle triva med dessa fyra och fick även två riktigt bra vänner från lägret som var samtidigt fast i en "lägre"nivå. Vi tränade inte tillsammans med det lägret utan gjorde bara allt runtomkring med dom. Som till exempel äta och bada.
Kan inte med ord beskriva hur roligt jag hade och hur mycket jag lärde mig.
.
Detta skrev jag när jag precis kommit hem:
Fy i helvete vad det var svårt att lämna AW!
Har verkligen haft en underbar vecka, grymma tränare, grym ponny (trots motgång idag), trevlig personal & framför allt kanon bra lägerdeltagare. Vi var i Jump camp A endast 5 deltagare (vanligtvis brukar dm vara runt 17 stycken) & vi kom verkligen jätte nära varandra. Vi träffades ju tjugofyra timmar om dygnet i en vecka.
Verkligen en av sommarens topp 5 veckor.
.
Att få träna för Maria Gretzer, träna terräng för Anna Hassö (tävlar fälttävlan på internationell nivå), snacka med Helena Lundbäck, se bröderna Zetterman träna privat. eller springa ute på nätterna & skrämma det andra lägret (dom var samtidigt för att vi var så få men vi tränade inte tillsammans då vi inte alls var på samma nivå), ha päron krig tillsammans med Viktor, Malcolm, Nico & Fanny, bada i badhuset (båten startade inte så vi åkte dit ist),bada med hästarna, handlar i kiosken, träna golf för riktigt golfproffs, Bautajakt som slutade med att 50 % spydde, somnat alldeles för sent, träna yoga (tro mig, det är jobbigt!), gömma sig bakom en vält skottkärra för att slippa göra jobbiga saker, sjunga kör i duscharna,låtsas vara en älg.. Dessutom för att vi var så få fick vi rida varsin storhäst som anna (ägaren till anläggningen) äger. Unghästar nästan allihop, vi kallade oss mongo gruppen, det var sinnessjukt kul! Kändes som man var en nybörjare igen..
Vakna till nybakta scones, vägrar göra det ungdomsledarna bad oss göra, torkat varandras tårar, as garvat, peppat varandra.. Vi var flera stycken som grät vid "hej då".
.
Trivdes/trivs verkligen jätte bra med allt folk där med undantag!
Trots jobbigt avslut med mycket tårar är jag glad att jag valde att åka just vecka 31.
"Fy i helvete vad det var svårt att lämna AW!
Har verkligen haft en underbar vecka, grymma tränare, grym ponny (trots motgång idag), trevlig personal & framför allt kanon bra lägerdeltagare. Vi var i Jump camp A endast 5 deltagare (vanligtvis brukar dm vara runt 17 stycken) & vi kom verkligen jätte nära varandra. Vi träffades ju tjugofyra timmar om dygnet i en vecka.
Verkligen en av sommarens topp 5 veckor.
.
Att få träna för Maria Gretzer, träna terräng för Anna Hassö (tävlar fälttävlan på internationell nivå), snacka med Helena Lundbäck, se bröderna Zetterman träna privat. eller springa ute på nätterna & skrämma det andra lägret (dom var samtidigt för att vi var så få men vi tränade inte tillsammans då vi inte alls var på samma nivå), ha päron krig tillsammans med Viktor, Malcolm, Nico & Fanny, bada i badhuset (båten startade inte så vi åkte dit ist),bada med hästarna, handlar i kiosken, träna golf för riktigt golfproffs, Bautajakt som slutade med att 50 % spydde, somnat alldeles för sent, träna yoga (tro mig, det är jobbigt!), gömma sig bakom en vält skottkärra för att slippa göra jobbiga saker, sjunga kör i duscharna,låtsas vara en älg.. Dessutom för att vi var så få fick vi rida varsin storhäst som anna (ägaren till anläggningen) äger. Unghästar nästan allihop, vi kallade oss mongo gruppen, det var sinnessjukt kul! Kändes som man var en nybörjare igen..
Vakna till nybakta scones, vägrar göra det ungdomsledarna bad oss göra, torkat varandras tårar, as garvat, peppat varandra.. Vi var flera stycken som grät vid "hej då".
.
Trivdes/trivs verkligen jätte bra med allt folk där med undantag!
Trots jobbigt avslut med mycket tårar är jag glad att jag valde att åka just vecka 31."
Bilderna jag lägger upp har jag inte visat här förut utan tog de från Fiddes facebook precis. Men det var så himla många att jag endast valde de som jag var med på, hehe. Bilder som är tagna med min kamera hittar ni här. Tog dock bara två bilder själv under hela veckan, illa!

Fanny kan ni hitta här. Pompay, hennes hingst, hade jag verkligen inte tackat nej till!
Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0