Minna gästbloggar pt.2

2012-06-18 @ 19:08:00
Så var jag tillbaka igen! Äntligen tänker ni, eller hur? haha, skojar ;)

Hade tänkt att ta och skriva lite om hur jag lärde känna Amme egentligen.
Hon hamnade i våran klass på Victoria skolan (den bästa så klart..) och jag minns att hon började mitt i terminen. Jag hade börjat som ny samma år fast jag var där första skoldagen i 3:an. Kommer ihåg att hela klassen gick med henne runt på skolgården och frågade ut henne. Ni skulle sett hur blyg hon var, det kan man inte tro nu kanske.
Svårt för varandra hade vi i början men se bara hur bra allting blev till slut.

Många fina minnen har vi tillsamans, både bra och dåliga.
Minns att vi alltid bråkade med varandra i 4:an, och att vi gick till vår dåvarande stackars skolsyster som alltid fick leka psykolog och låtsas att hon brydde sig om hur vi gav varandra onda ögat i korridoren.
Jag och Anders hittade till och med på små kodord för hur vi enklast skulle kunna undvika vissa personer i svåra situationer.
Men ibland så kan någonting dåligt utvecklas till någonting bra.
Tillexempel kommer jag ihåg att vi senare skapade en liten klubb tillsamans. Jag,Amelia,Alice och Andrea.
SFN hette den och gick ut på att vi tog betalt för att laga eller "pimpa" andras trasiga sudd. När jag tänker efter så var det kanske inte den bästa affärsideén. Men roligt hade vi iallafall.


/Minna

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0