dör jag nu dör jag lycklig

2012-03-24 @ 17:33:06
Fredagsvällen spenderades lite överallt och avslutades i ett tält tillsammans med mina vänner Ida och Alvin! En kväll och natt som man förklaras med tjock och en massa skratt. Vaknade med att jag säger "SKA JAG DÖDA HAN?" och slår min knytnäve mot Ida. Skrattar bara av att tänka på det!!
Sedan har vi en hel del meningar från kvällen jag undrar vad de kom ifrån och som även de får mig att skratta såhär i min ensamhet.

Sitter nyduschad i shorts och linne i min brors rum. Hemma helt själv och lyssnar på musk och är lycklig över hans ljud. Tro mig- jag klagar icke!
Mamma är på jobbet, Alexander hos en kompis och Anton ute med dem minsta. Pappa har flyttat tillbaka till Växjö och Bella har fått vingar. Visst känns det tomt men jag är glad för dem bådas skull. Pappa är fortfarande pappa och jag hoppas att han nu kan bli lycklig igen! :) Dessutom kommer det göra det lättare för mig att åka till Växjö och hälsa på min saknade släkt och vänner. ♥ I skrivande stund snackar jag faktiskt med en gammal vän från Växjö. Haha, stör mig lite på hur dem snackar! Stör mig med kärlek. ;)

Jag vet att uppdateringen har varit väldigt kass senaste tiden och kan inte lova att den kommer bli jätte mycket bättre men jag ska försöka! Har väldigt mycket i skolan, stallet, övrig träning och där i mellan försöker jag få in vänner. Får panik och grovt dåligt samvete när jag får "men du hinner aldrig träffas.." sms. Jag försöker, det gör jag verkligen!! Men jag ska äta och sova också, det är minst lika viktigt. Veckans planer ser ut såhär:
Måndag- Gym, träning
Tisdag- Rida, jogg
Onsdag- konfa, gym
Torsdag- Jogg, rida
Fredag- Rida, roligheter
Lördag-Rida, gym, roligheter
Söndag-kyrka, rida (x2) jogg
Vi slutar skolan varje dag tjugo över tre, förutom måndag då slutar vi en timma tidigare. Då ska jag även kvällstid få in plugg och vänner. Vill inte klaga för det finns säkerligen de som har ett tajtare schema än jag. Men det finns även de som inte förstår att det är väldigt svårt att alltid ha tid.. Vill verkligen utvecklas i ridningen och vill orka allting och då krävs det mer träning än endast ridningen.
Från och med nästa söndag har jag roliga planer i hästväg, kan tyvärr inte avslöja dem än men roligt ska det bli!!

Tycker det är lite snyggt att mina nya skor matchar min väska! ;) Skorna från SVEA och väskan H&M.
Tidigare i veckan var jag som jag har sagt på en föreläsning/pepptalk/mental träning för Maria Kehagia, hon var grym! Har varit på en liknande tidigare för en annan så har redan varit inne på de tankarna hon snackade om. Det är verkligen galet vad mycket ens egna tankar har för effekt på det man gör.
Ingen mindre än min egna mamma är grym på pepptalk, hon får mig verkligen att se saker från en annan vinkel när jag är ledsen över någonting. Jag älskar och är stolt över dig mamma! ♥ Förutom när mina killkompisar säger att du är snygg.. Haha!


Mobilbild från skolan, här avsitter vi en hel del varma raster! Vi har ett stenkast ner till havet från våran tillfälliga skolplats. Just där jag tog kort är det inte så fint men annars är det.

Avslutar inlägget med en bild på mig och min trogna vän Andrea, en vän för livet ska jag säga er! Körde för ovanlighetens skull på mittbena den dagen bilden togs. Hiss/Diss? :)
Även denna är tagen nere vid vattnet på en rast. Trevlig lördag hälsar jag er!
Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0