Kvällsridning

2012-03-13 @ 22:34:03
Blev, likadant igår, kvällsridning för min del. Har precis kommit hem från ett ridpass som kändes guld rakt igenom! Tog fram lite bommar som sedan blev väldigt låga hinder och jag är så himla nöjd över båda han och mig. Åhgud, nu känns det verkligen bra tills på Söndag!
På ena långsidan hade jag två hinder och sedan ett på mitten som är vinklat med kortsidan så att säga, egenligen så ska jag ha två på andra långsidan också men eftersom hinderstöden står utanför ridhuset orkade jag inte ta in fler. Hehe, skyller på att det var sent och att jag har varit sjuk idag. ;)
I alla fall så red jag lite olika vägar på dessa. Runt, emellan, dit och hit. Ja, fantasin satte gränser! Haha, nä men blandade med att komma rakt, snett, långt avstånd, kort avstånd, hoppa långsidan eller avsluta med det på kanten och ja, det ena och andra somsagt!
Han var verkligen mjuk och lyssnade på mig efter gårdagens dressyrpass. Tanken var egentligen att mamma skulle rida eftersom jag varit/är sjuk men pappa ringde när vi var påväg ner till ridhuset och sa att vi var tvungen att komma hem direkt. Det är nämnligen så att våran fina hund mår kasst.. ;( Men valde ändå att stanna och rida, finns lixom inte så mycket jag kan göra.
Nu måste jag hoppa in i duschen och bli varm, sedan en kopp te och film! Imorgon ska jag till skolan, jag hatar att ligga hemma. Speciellt när jag solen skiner som en varm sommardag. Älskade vår, du är inte en dag försenad och älskad av många. ♥♥♥♥♥
Bild från stallets egna lilla solstråle- Casper med en lugg längre än jag-vet-inte-vad!
Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0