visste du att...

2012-03-13 @ 23:56:50
... Jag blir ledsen av att läsa inlägg där främst tjejer skriver om deras dåliga självförtroende. Ett vanligt ämne är om bantning och hur "tjocka de är". Jag klandrar dem inte, dagens ideal om hur en tjej ska vara är sjuka. Jag tränar inte för att jag känner mig tjock, jag tränar för att jag vill kunna prestera mer och orka eftersom jag är väldigt aktiv. Önskar verkligen alla kunde se det fina i sig själva! Ännu värre är när de drar ner på maten. Att drabbas av riktiga ätstörningar är inte roligt och ingenting att ta på skämt. Många förstår nog inte hur farligt det är.. Har en väldigt nära vän som drabbats av det och jag önskar verkligen varje dag att jag kunde få henne frisk.
.
... Jag är inte alls mörkrädd. Jag skulle väldigt enkelt kunna gå ut en runda i skogen ensam när det är som mörkast. Jag är mer i så fall för att skrämma upp mig själv och folk i min närhet, jag älskar att känna rädsa. Haha, får en speciell kick av det! Men jag är inte särskillt mörkrädd. Skriker däremot som ett barn till skräckfilmer, speciellt om jag ser dem med Ida. ;)
.
... Jag älskar salt och lök! När jag säger det tar folk det ofta som lökad salt men så är det inte utan salt och lök är bland det bästa! Kan gå in i köket, ta en nypa salt och äta. Gör endast så om det är flingsalt!
Är smöret inte extra saltat och jag har tillgång till salt så saltar jag på mackan. Äter man till exempel på donken saltar jag både pommesen och ketchupen. Ja, listan kan göras lång. Lök äter jag inte "bara så" men mat utan lök.. BUHUH ;( Nä, men stora lökbitar i till exempel köttgrytor eller soppor. Salt & Lök = ♥
.
... Jag bär nästan alltid mitt H kring halsen. Fick det i julklapp av Hugo och som jag tror ni förstår står det för just han, Hugo. Runt halsen-närmst hjärtat. Känner mig nästan tom utan det. Tar bara av mig det om jag ska duscha eller bada, annars har jag mer eller mindre alltid.
.
... Jag hatar när man precis borstat tänderna och märker att man är hungrig. Längtar till frukosten imorgon som jag aldrig kommer hinna äta. Godnatt! :)
Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0