Liseberg

2012-05-13 @ 13:01:28
Vid halv fem vaknade jag av min dörr som slog igen, en halvtimma innan alarmet tänkt ringa. Svarade på ett sms och kunde inte somna om. Låg i min säng och kollade mina favoriter. Twitter, Instagram och Facebook i favoritordning. Vid fem vaknade Alice och vi gjorde oss iordning.
Några minuter över sex åkte bussen från Borgholm. Efter tre timmar var det ett stopp på fyrtiofem minuter i Värnamo. Tog luft, umgicks och åkte sedan vidare mot älskade Göteborg. Kom fram vid tolv och vi började åka direkt! Jag är sådan som åker a l l t. Kan verkligen inte fega ur när det gäller sådant, då ångrar jag mig bara efteråt...
Åkte somsagt allt. Gick Gasten två gånger, dog båda. Pratade deeptalk med min Clara. Förlorade pengar på chokladhjul. Köpte smågrejer. Åt alldeles för mycket onyttigt. Ändrade syn på minst två personer, åt det positiva hållet. Blev blöt tackvare Kållerado. Såg en svensk blandning av Ulrik Munter och Justin Bieber (Gifta oss????) Och förstås så skrattade jag-mycket! Hade så otroligt roligt hela dagen, med alla möjliga!
Vid nio åkte bussen från Göteborg, även denna gång med ett stopp på fyrtiofem minuter vid Värnamo. Köpte kycklingnuggets med sötsur sås, fick skynda till bussen och åka hem. Tyvärr var det endast jag, Amalia och Alvin som var sociala på hemresan. Vi planerade hemska väckningar, pratade om det mesta och klagade över den sovande bussen. Var hemma lite innan tre och somnade med ett leende.
Livet är allt bra!

Galet vad lite bilder jag tog under dagen, men också hur glad Matilda ser ut! ;) Var inte klädd i Onepiece under dagen utan det var endast på bussresan hem och bilden är tagen när jag gick den lilla biten hem från busshålls platsen med Håkan i öronen. Ni skulle ha sett vad snyggt jag matchade min bebisdräkt med samma rosanyans på Conversen, haha!
Nu ska jag strax ut till stallet, vi hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0