This is it.

2012-05-30 @ 16:49:00
Jag är bättre än så, himla mycket bättre än att skriva så som jag gjorde. Det var dumt av mig att skriva ut allting offentligt och jag har velat hela tiden. Ska jag ha kvar det, ska jag radera, ska jag ha kvar det, ska jag radera? Helt efter vilket humör jag varit på. Jag har ett jävlahumör. Värre än mycket rent ut sagt, det är sjukt. Men det är även det som får mig så bestämd och envis. I alla fall, tillbaka till ämnet, så har jag ett samvete som är dubbelt så värre än mitt humör.
Och det har börjat värka nu. Det fanns aldrig någon mening med inlägget, jag ville bara få skriva av mig men allting blev så jävlastort. Statistiken blev, utan överdrift, dubbelt så hög igår. Jag hade dubbelt så många besökare än vad jag brukar för detta inlägg.
Det började cirkulera på skolan och jag visste inte riktigt vad som hände. Hängde aldrig med i vad som sades. Allt från att jag verkligen skulle stå på mig och jag fick absolut inte ta bort det, han förtjänar att hängas ut. Till att jag fick skylla mig själv att det blev så. Nej, jag ansåg aldrig att jag var perfekt. Jag var fan inne på hans facebook och snokade, fattar ni?! Jag var inte oskyldig. Visst, hade han aldrig fått mig att tvivla från början med att snacka skit om mig hade jag aldrig gjort det. Men, jag gjorde det om och om igen.
Jag skäms över att jag skrev ut allting här för det var inte passande. Jag sjönk i mina egna ögon men som sagt, tanken var aldrig att det skulle bli så stort att man satt i skolan och pratade om att "har du läst Amelias inlägg på hennes blogg?" för så var det.
Jag och Hugo lär inte bli vänner igen men jag kan lova att för er som har han som vän, var glada. Han är bra den killen annars hade jag inte fallit för honom så hårt från början. Och trots att jag är så sårad man kan bli över det han gjorde hade jag aldrig rätt att skriva ut honom så som jag gjorde här.
Tack för all fin respons och alla dundervackra ord. Ni bad mig stå på mig och det gör jag bäst såhär. Nu kan mitt samvete lättna. Jag kan inte radera det folk hann läsa men jag kan stoppa att fler gör det.
och återigen, VIKTIGT -Jag har inte känslor för killen jag nämnde i meningen "då jag gillat en annan kille uppemot tre år" längre. De känslorna tog slut ett tag innan jag blev tillsammans med Hugo. Så du behöver inte kalla mig, som är fem år yngre än dig, för fitta.
This is it.
Amelia Degerman, 1/6
Kommentarer
Postat av: Elsa

Amelia du är så jävla stark, och modig som in i helvete! YOU GO GIRL!! ;D

2012-05-30 @ 18:56:43
Postat av: Julia

vi har ungefär upplevt detsamma. och jag förstår hur dåligt du har mått. Stå upp för dig själv, DU är värd någon mycket bättre!

2012-05-30 @ 19:09:02
URL: http://teamhid.devote.se
Postat av: Mia

Du är värd någon som verkligen bry sig om dig. Du är stark och fixar detta med dina underbara vänner omkring dig. Älskar dig! Kom snart och hälsa på oss. Pussar och kramar <3

2012-05-30 @ 19:47:08
Postat av: Madeleine Peterson

Du är seriöst min idol, så starkt, så cool. Tycker synd om dig, verkligen, läste allt med en stor klump i halsen. Hoppas allt går bättre nu, massa kramar till dig!

2012-05-30 @ 22:37:32
URL: http://www.maddepeterson.devote.se
Postat av: Madeleine Peterson

Du är seriöst min idol, så starkt, så cool. Tycker synd om dig, verkligen, läste allt med en stor klump i halsen. Hoppas allt går bättre nu, massa kramar till dig!

2012-05-30 @ 22:38:05
URL: http://www.maddepeterson.devote.se
Postat av: Johanna Grant

<3

2012-05-30 @ 22:39:00
URL: http://johannagrant.se
Postat av: Anonym

bara för att du mår så sjukt dåligt och är så jävla osäker på dig själv är väl fan inte allt i erat förhållande Hugos fel, du har ju förfan inte varit speciellt mogen själv! Hur fan kan du anklaga hugo för att hålla på med någon annan när du har varit kär i en annan i tre år är du du som är fittan här och inte han!!

2012-05-31 @ 11:28:23
Postat av: Madeleine Peterson

Haha, moget av dig över och kommentera anonymt :)))

2012-05-31 @ 15:13:32
URL: http://www.maddepeterson.devote.se
Postat av: therese augustinsson

Amelia kan iallafall stå för orden hon skriver vilket anonym inte kan eftersom att du inte vågar skriva ditt namn :)

2012-05-31 @ 15:29:24
URL: http://gatess.blogg.se/
Postat av: Amanda

Men jag har tyvärr ingen blogg så.

2012-05-31 @ 15:29:48
Postat av: Anonym

Tycker det är otroligt starkt gjort av dig Amelia, att skriva det här, för du insåg säkert att det kan vara vissa som klankar ner på dig. Men stå på dig, ta inte åt dig, för det är du absolut inte värd.

Och personen som kommenterade det den gjorde står inte för vad den tycker om dig, att kalla dig fitta är inte normalt eller moget. Onödigt att kommentera så över huvudtaget. Som sagt, ta inte åt dig och stå på dig vännen!

2012-05-31 @ 17:23:31
Postat av: Hugo wiberg

Tja! Allt var mitt fel, häng inte ut mina vänner! Jag vet vad jag har gjort och det är mitt fel ingen annans, så nu lackar vi inte på mina polare. De är mig du ska lacka på. Jag vet att jag gjort fel!

Om du inte tror att det är jag fråga mig irl

2012-06-01 @ 11:56:36
Postat av: Anonym

tycker det är ett riktigt onödigt inlägg du hänger ut "x" och det var inte ens hon som gjorde något utan bara hugo, men det är inte bara han som fick ert förhållande att ta slut

2012-06-02 @ 00:34:32
Postat av: Annie

Starkt av dig Melia, skulle själv aldrig vågat publicerat något liknande. Dock har jag nog aldrig upplevt samma situation som du...

Jag har alltid avundats ditt mod och ditt enorma självförtroende, och en sådan här sak är ingenting för dig. Du är som en superhjälte, både stark och modig, och du står emot allas kritik och kommentarer, även om jag inte förstår varför folk kritiserar dig över huvud taget.

May the luck be with you, darling.

2012-06-02 @ 21:53:17
URL: http://rawenpuff.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0