Gymnasiedag, bio och plugg

2012-11-15 @ 19:47:34
Har tyvärr vänner som inte vill vara med på bild, vilket är tråkigt med tanke på att de alla är otroligt fina, därav dessa trista bilder. Iallafall så var vi inne med skolan i Kalmar igår då det var gymnasiedag. Jag var och kollade på nästan alla skolorna och som det känns nu ska jag plugga en himla massa och försöka komma in på natur. Annars så väljer jag mellan fem program och fyra skolor. Ja, jag har stora problem med att välja.. :( Jag vill så himla mycket och är så jävla rädd för att misslyckas med mitt liv. Har så stora drömmar och förhoppningar, vill hinna med så mycket.. Vill verkligen att allting ska bli så bra som möjligt!
Förutom att se alla skolorna var det himla roligt att träffa de man inte ser varje dag eller knappt någon gång i veckan. Så himla många som är överallt. Fjorton-femtonåringar som inte har en aning om vad de ska välja och en del som redan bestämt sig. En del som bryr sig som tusan och andra som skiter i vilket. Några med höga drömmar och ett par med inga drömmar alls. Tycker det är spännande med hur alla tänker olika, hehe, jävla nörd jag är.
 
Åkte hem till mig tillsammans med Clara, åt och bara tog det lugnt tills klockan blev sex. Då vandrade vi över gatan för att se på breaking dawn part two. Men åh så himla bra!! För ett år sedan hade jag gråtit över att filmerna är slut, hehe, men känner inte så längre. Fint avslut och gud vad jag har älskat Twilight, haha, inte klokt.. 
 
Clara följde med mig hem efteråt och vi somnade ganska fort. Vaknade och gick till skolan där allt var som vanligt. Två redovisningar klara och har nu lämnat in allt jag jobbat med i engelska. På Slottsskolan, min skola, har vi periodscheman (googla eller någonting om ni inte förstår vad det menas) och imorgon är sista dagen på denna period. Då vi haft engelska, fysik och ett par andra ämnen de andra perioderna kommer vi inte ha det alls nästa period = inte förens vårterminen. Därav har en del saker avslutats, känns himla bra faktiskt!
 
Denna eftermiddag har vi firat min ena lillebror som fyller tretton idag, sedan har jag pluggat och pluggat till kemiprovet vi har imorgon. Nu ska jag ta en paus. Vampire Diaries, te och godis -sounds perfect! Puss 
Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0