Att få slippa vara ditt begär

2013-01-14 @ 16:10:43
Hej! Sitter just nu ensam i mitt rum, hör Keith Urban sjunga You'll think of me och trivs utmärkt med att vara ensam. Förutom Charlie förstås. Men han är alltid med så han tilhör mig och min ensamhet. Sist så berättade jag om lite som hände när det fortfarande var år 2012. Så, 2013 då?
Jo, såhär är det. Jag fick verkligen en nystart! Har tidigare ställt frågan -vad gör det för skillnad om det står en annan siffra bakom ettan i 201. Men jag har fått mitt svar på den frågan. Klart det inte spelar någon jävla roll om det är en tvåa eller trea men JAG kunde känna att NU kör vi om där under fyrverkerierna. Nu glömmer vi det som varit och styr stegen mot ett annat håll! Jag har svårt att släppa saker och därför känns det så jävla bra. Dessutom så har de fjorton dagar som gått varit så himla händelserika och lyckliga! Jag har verkligen varit glad. Jag är en glad person samtidigt som jag har lätt för att stänga mig inne. Blir ibland så att jag fastnar i att känna mig ensam. (Märk skillnad på att känna och vara ensam, som jag nämner i min första mening av inlägget) 2013 kommer nog bli ett otroligt år men mycket känslor. Först och främst våren som kommer vara otroligt MYCKET skola. På tal om det, idag är en stor dag för mig: DEXTER ÖPPNADE FÖR GYMNASIEANSÖKAN!!! Haha, jag tar gymnasiet jätteseriöst och har verkigen ångest för vad jag ska välja.. Aja.
Så sommaren med jobb, vänner, sena nätter, misstag, brustna hjärtan, tårar, skratt, minnen, blekt hår, solbränd hy, besked om gymnasiet och allt det där andra som de flestas favorit årstid bjuder på. Efter det, som jag tror kommer gå jävligt fort, börjar min första termin på gymnasiet. Plötsligt så kommer även detta året vara slut. Och när det är det är jag hela 16 år.. HELT JÄVLA SJUKT! Om jag får säga det själv. Haha shit.. Känns som det var igår jag klev in på Slottsskolan med alldeles för mycket smink som högstadieelev för första gången.
Om tiden ska gå såhär är jag ju förfan snart 25, 35, fru, mamma, 65, pensionär, mormor/farmor, 85, änka och död.. 
Haha näe vet ni vad, nu ska jag städa! (OMG, SHIT HELT JÄVLA SJUKT!!! SKA AMELIA STÄDA???) Hehe, jag har typ blivit något städfreak... Måndag och ny vecka väntar. Ta vara på det ni har och tänk på allt fint livet erbjuder :)
Love, Amelia
 
Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0