dejta inte varandras ex

2013-11-24 @ 20:02:48
Detta är ett inlägg som troligen kommer ge er läsare olika tankar och eventuellt öppna en hel del känslor. Men tycker ändå det här är viktigt och det är vid sådana här tillfällen jag önskar jag hade stor blogg så man kunde skapa lite diskussioner, haha, men ae får nöja mig med att jag vet att ni åtminstone läser mina åsiker. Okej here we go.
Har hur många gånger som helst hört och inte minst själv sagt "en oskriven regel är att aldrig hålla på med en kompis ex" (haha har främst sagt det till mina kompisar om mina ex ;-) ) men ju mer jag tänkt på det, ju mer ändrar jag åsikt om det.
SJÄLVKLART kommer en vän framför kärleken men har relationen slutat bra, samt vännen redan har gått vidare förstår jag inte varför man måste sätta upp en obrytbar vägg direkt? Pratar man om det och vännen inte vill alls så är det väl bara att acceptera. Men hade det varit så enkelt att man kunde bestämma över sina känslor tror jag ingen hade valt att bli kär i någon man vet ens kompis älskat.
JAG anser helt klart att mina vänner får ragga hur mycket dom vill på mina ex om dom vill, det finns ju en anledning till att det inte funkade mellan oss och jag ser ingen anledning att inte låta min vän och mitt ex vara lyckliga tillsammans. Nu må det vara så bra att jag inte känner något hat till någon av mina ex, så det kanske är därför jag känner såhär. Men vet även ex som varit rent ut sagt riktigt fittiga och då ser jag det hela från ett annat håll. Samtidigt så känner jag att om någon varit riktigt fittig, vad säger att hen inte skulle göra likadant mot mig :/? 
ae men det är fan riktigt jävla svårt det här med kärlek och vänskap. Men kan vi inte bara stryka ca ALLA "oskriva regler" och börja prata med varandra istället? Om vi hade pratar mer med varandra istället för att sätta upp betongblock och tatuera in STOPP i pannan på alla vi någonsin tittat på, så hade vi kanske haft mer kärlek i världen? haha ae men acceptera varandras val och berätta hur ni känner i hjärtat blir nog allt så bra som möjligt. Kämpa för era känslor istället för att förneka dom, va bättre än mig. Take care and save the world, puss
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0