jag vill slå ihjäl rasister

2014-05-26 @ 21:22:00
Det finns inte mycket som får mig att reagera så mycket som rasism. Vill egentligen inte trampa på en rasifierads område eller ta tolkningsföreträde men förlåt, kan inte hålla käften. Som vanligt. Jag hatar att min vita hy och min kristna tro är ett vaccin mot rasismen, för det gör mig till boven. OBS vill ej vara offer, men jag hatar att vara den priviligerade.
En av få gånger som jag känner mig riktigt fylld med lycka och kärlek är när jag vandrar hem från Röda Korset efter att ha varit där, helt frivilligt, för att hjälpa människor lära sig svenska. Människorna där är så himla vänliga och den ena bär på en historia värre än den andra.
Jag önskar SÅ att jag kunde göra något för att göra livet lättare för människor som redan ligger ner, som ständigt sparkas på av människor som jag: priviligerade, trygga jävla as. 
Vi sitter här i ett avlångt land, tittar på obebyggd mark och skriker "DE SNOR VÅRA JOBB, DE SNOR VÅRA BOSTÄDER, VI KAN INTE TA IN HUR MÅNGA SOM HELST!!!!" Är ni dumma i huvudet?
Det finns människor som inte ens vill komma hit för dom har ett hus,ett jobb, husdjur och familj i en annan del av världen och plötsligt hamnar i ett land där man varken kan språket, reglerna, traditionerna eller kulturen. Plötsligt tvingas bo hela familjen i en stuga/lägenhet lika stor som ena rummet i den tidigare bostaden i en vetskap att kanske får bara halva familjen rätten till tygghet, till överlevnad, till ett liv värdigt för en individ att leva.
Men de väljer att överleva. Så det tar med sig så mycket dom kan, kommer hit i hopp om trygghet för varandra och vad gör vi? Beter oss som bortskämda snorungar som sitter med två spadar i sandlådan men vägrar låna ut den vi inte använder. 
SPYR. och igår skämdes jag över Sverige, över EU. Jag hatar politik som värderar människor. Jag hatar värderingar av människor. 
JAG HATAR DIG JIMMIE ÅKESSON, JAG HATAR SD, JAG HATAR ER ALLA SOM RÖSTAR PÅ DET TIDIGARE NÄMNDA PARTIET OCH ÄR DET NÅGON AV ER SOM LÄSER DETTA NU OCH VET ATT NI GJORDE DET: STICK FRÅN MITT LIV. 
parasiter. 
Lyssna och gråt, like I did
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0