Helgen.

2011-06-09 @ 22:14:43
På lördagen blev det endast en LB.
På fram hoppningen/framridningen var han helt galen (ändå var det ju typ 2445678 grader varmt) stegrade, bockade, sparkade, gjorde luftsprång, pep & allt vad han nu gjorde. Väl inne på banan var han sjukt fin men galet pigg! Haha, satan vad fort det gick! Nolla i grunden, så skulle man ut & sedan in igen för att hoppa omhoppning.
Var så satans glad, han var lycklig, jag var lycklig & efter våran lilla svacka i vintras/våras så kändes det bara så himlans bra allting! Gick in & gjorde en toppen omhoppning. Satsade & han tvekade ingenting. Dock så fick vi ett pet (tror jag), glömde stödet i handen så han blev något för lång & ja helt enkelt glömde bakbenen. Men som sagt, jag var bara lycklig att vi äntligen gick i mål!
.
Sedan på söndagen så var det två Lb:er.
Samma sak här, galen på framridningen/framhoppningen förutom i första klassen, då "sparade" han energi istället...
Bara för att förtydliga så gör han det inte för att vara elak utan bara för att han så pigg & lycklig!
Första klassen så hoppar jag fel första hinder. Var så sjukt djävla besviken, grät & grät & grät. Han var pigg & glad och jag svek honom. Precis så kände jag då.
Andra klassen så fick vi ett pet. Glömde stödet i handen, han blev lång & fick helt enkelt inte mer bakdelen. Men vår sååå lycklig & glad över att vi inte fick några stopp & lika lycklig var han!
-
På måndagen sedan så vart den en Lb & en La.
Lb:n fick vi ett per (-.-) även här har jag inte så mycket mer att säga. Jag tryckte av honom alldeles för långt på en tribbelbarr (om det var denna klassen jag gjorde det i, har inte såååå bra koll) så han rev tyvärr den översta bommen.
I våran debut LA så var jag sååå nervös & taggad! Vet båda två att vi kan, men ibland helt enkelt hamnar gamla vanor in.
I alla fall så fick vi ett pet & ett stopp. Även här så ville jag att han skulle hoppa av förtidigt (Jag vet att jag inte ska göra det men tro mig, han är väldigt svår att se avstånden på) så ville han klämma in ett galoppsprång till. Då hindret låg i lite nerförs backe & ganska upptrampat framför så halkar han till eller någonting & vi hamnar lixom i hindret. Lillpojken tänkte hoppa det stilla stånde men då vi redan lyckats riva mer eller mindre hela oxern så gav han upp den tanken. Vi hopppade igen & inte alls tvekade han. Annars är det lätt att han blir lite osäker när någonting sådant hänt.
Sedan så fick vi något skit pet på sista eller något. Bryr mig inte så mycket om det, rundan var galet fin & det kändes bättre än så!
.
Helt klart en lyckad helg. Dessutom måste jag tacka min underbara vän & hästskötare Therese som ställde upp alla tävlingsdagar + att packa/tvätta/duschahäst & allting sådan två dagar innan. Tack älskade vän.
Duschning av häst i bikini, sommar nu eller?!
Kommentarer
Postat av: tess

tack själv gmn ! Du,putte och några fler gjorde min lediga tid värd att vara ledig på :D <3

2011-06-09 @ 23:04:06
Postat av: amelia

Sv: hihi, underbar helg med dig vännen! :D <3

2011-06-09 @ 23:18:11
URL: http://ameliadegerman.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0