Jag tror inte jorden gick under...

2011-05-22 @ 13:58:18
Först vill jag bara säga -HELVETE VAD KUL JAG HAR HAFT!!!!!!!
Vill egentligen inte svära på bloggen men ibland helt enkelt så finns det ingenting som beskriver saker så bra som svärord, tyvärr.
I alla fall så tänkte jag gå igenom hela lördagen, för er som missat det så kan ni läsa fredagens händelse här. Inte för att det hände något särskilt men i alla fall finns det för intresserade.
.
Jag skrev ju att jag trodde vi skulle somna sent & ja jag hade helt rätt! Medans två gick & la sig var tre vakna, dessa tre var jag, Sofia & Matilda. Vi satt framför denna kära data skärm medans vi snackade massa skit. (för att ni inte ska missförstå så snackade vi inte skit OM någon utan skit-skit. Alltså helt enkelt bara om ointressanta skit grejer!)
Så kollade vi massa klipp på bloggar & jag tror vi nästan höll på att dö. Kändes som det, ni vet när man skrattar så mycket så man glömmer att andas.
Runt halv tre somnade vi & alarmer ringde vid fyra. Den är skön! Eller..? Men vi fick skylla oss själva och även om det var lite segt med endast en och en halvtimmas sömn så var det värt det så kul vi faktiskt hade det!
Tillbaka till morgonen. Medans dom andra hade lite segt & helst ville sova en stund till så flög jag mer eller mindre upp & ropade "God morgon allihopa" För att fixa mig iordning. En stund senare, var vi alla sju (vi hade mött Andrea & Alice då på vägen) på väg till bussen.
Hade hoppats på x antal sovtimmar på bussen på väg till liseberg men inte en enda blev det. Men lika glad var jag ändå! :D
.
Sex timmar senare var vi framme (med en käk paus på vägen).
Åkte allt jag ville med alla jag ville. Om någon är intresserad så kan nu ju klicka på länkarna under, har säkert glömt någon men dessa var det jag åkte. Vi käkade både mat & glass där också samtidigt som vi gick runt & testade allt möjligt.
.
Balder. (Åkte den två gånger, dock jäkligt seg kö. Ca 20-25 minuter båda gångerna men helt klart värt det. Fy satan vad rolig!)
Flumeride. (En gång. femton-tjugo minuters kö, knappt värt det då man mest bara blev blöt. Det roliga var väl i så fall dom endast två backarna.)
Hanghai. (Två gånger. Ca 10 minuters kö vilket var väldigt lite. Allmänt rolig, inte så läskig men helt klart rolig!)
Höjdskräcken. (En gång. Kommer inte ihåg kötiden men kanske 5-10 minuter? Inte alls lång i alla fall. Helt klart min smak! Älskar känslan i magen när man är på väg ner dock är jag höjd rädd så känslan att sitta där uppe var obeskrivligt. HAHA!)
Kanonen. (Två turer blev det på denna. Kö tiden var väl ca 20 minuter & sjukt seg. Underbart rolig karusell men som är alldeles för kort om man gämnför med kötiden. I alla fall en man bara måste åka! Äckligt roligt när man åker upp & ner.)
Kållerado. (En gång. Kö tid vet jag inte då vi hoppade fram till våra kompisar som stod längst fram i kön & åkte med dom. Si så där rolig. Dels för att man est bara blev blöt & det nappt hände någonting under resan, dels för att jag var i min tjuriga timme då. Här väl mer eller mindre alltid en tjurig timma.. Hehe.)
Lisebergbanan. (En gång. Kö tid tio minuter. Ingen speciell karusell men värt en tur!)
Sagoslottet. (En gång. Kö tid två minuter typ. HAHA, denna åkte jag & Alice mest på skoj två minuter innan vi skulle samlas vid bussarna igen. Kände att det var ett måste!)
Gasten. (En tur. Inte alls lång kö, typ tio minuter. Då jag inte trodde den skulle vara alls läskig så valde jag att gå på den platsen där det nästan är värst-Längst bak! Vet inte hur många gånger jag trodde jag skulle dö & fasen vad ont jag hade i halsen sedan! Haha, galet. Trillade en gång & kan säga att deras golv behöv verkligen städas. Hehe, fick gå runt skitig resten av dagen då det inte gick bort. -.- Ett måste när man är på liseberg!)
Uppskjutet. (En gång. Ca en kvarts kö. Underbart rolig! Dock tycker jag att dens "tvilling" höjdskräcken är roligare!
Uppswinget. (En tur i denna blev det också. Kö tid vet jag inte då i även denna hade vi kompisar längst farm vi bussade oss fram till. Rolig karusell dock tar den slut alldeles för fort!)
Nu kommer vi till höjdpunkten av hela dagen!
Atmosfear. (Den nya för iår, europas högsta "fritt fall" som går i 110 km/h rakt ner. 146 meter hög. Två åkningar blev det i denna, hade gärna velat åka flera gånger men kötiden var så satans lång. 45 minuter båda gångerna. Alltså totalt 9 minuter stod vi för att få åka. Men det var den helt klart värd. Slår allting. Att sitta där uppe & sedan bara falla. Känslan i magen. Underbart var det!)
Det var alla jag åkte.
.
Bussen hem sov jag väl den mesta biten. Stort tack till Alice för att jag fick sova på dig. Dock var det x antal väldigt, väldigt störiga på bussen. -.-
Sedan sov Sofia hos mig på natten, vi var väl hemma runt halv tre & galet trött. Sofia åkte vid 11 & nu sitter jag ute i solen med mitt överblivna godis som är kvar sedan igår. Denna helgen fick bli fetis helg så får det bli stor bantning efteråt. Nä, men nästan!
Tack alla för en underbar helg, galet bra är ni!
Tog inte ett ända kort under hela dagen, men lite dagen innan. Ni får dom någon annan dag när jag rensat ut & ändrat storleken. Idag blir det väl en runda till stallet om jag inte seckat ihop för mycket när mamma & pappa kommer hem. Puss.
Osminkad & allmänt sliten amelia efter lång gårdag men alldeles för lite sömn. Men i alla fall en glad Amelia. & tro nu inte att jag sitter naken ute på min terass, jag har bara tagit bort bh banden för att slippa ful bränna! Hehe.

Kommentarer
Postat av: Minna

Fast 20 - 25 minuter vänte tid till att få åka Balder är ändå ganska kort tid , brukar få vänta 40 - 60 minuter.. Ibland så tar det så lång tid att typ 2 st stannar kvar och köar medans dom andra åker nån annan karusell och sen tvärt om :P



Balder är verkligen sjuukt rolig (: ! <3

2011-05-22 @ 15:26:18

Kommentera inlägget:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Email: (Publiceras ej)

Egen blogg/hemsida/liknande?:

Skriv vad du vill, tänk på att stå för vad du skriver:

Trackback
RSS 2.0